Social Media Optimization – Presentatie Tom Michiels IAB Atelier

mobile_social_marketingOp 8 februari 2011 gaf onze eigen Tom Michiels een presentatie op het IAB Atelier over het opzetten van een performante social media strategie die past binnen een globale marketing strategie. Andere sprekers waren Geerlinde Pevenage en Matthieu Vercruysse (Isobar), Thomas Van Roy (Voice) en Gilles Bindels (Social.Lab.). De sprekers hadden het over hoe men merkbekendheid en een efficiënte aanwezigheidsstrategie kan ontwikkelen via social media om communities te ontwikkelen, te animeren en ermee te interageren.

De presentaties van de verschillende sprekers handelden dus over hoe social media binnen een globale marketing strategie passen. Voor een bedrijf als QueroMedia is de link tussen zoekmachine marketing en social media uiteraard zeer interessant. Tom belicht daarom Social Media Optimization. Zoals het internet verandert van web 1.0 naar web 2.0 en zelfs web 3.0, verandert ook search. Social media beginnen steeds meer invloed te hebben binnen de zoekresultaten en men is dus bijna verplicht om social media op te nemen in de marketing strategie.

Eens de strategie opgesteld is, moet je ze beginnen optimaliseren: social media optimization dus. Volgens Tom draait het hier vooral om ‘targetting & performance’. Steeds beter richten op je doelgroep in een steeds complexer wordende digitale omgeving, dat is de uitdaging voor de huidige en toekomstige (online) marketeers!

Tom geeft in z’n presentatie enkele zeer interessante inzichten wat betreft social media optimization, lees ze er dus zeker op na, je zal de inzichten zeker en vast kunnen gebruiken! Voor meer presentaties over online marketing kunt u altijd terecht bij IAB.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *