Social Media Advertising klokt in 2015 af op $8,3 miljard

Dat social media zoveel zal gaan opbrengen, heeft vooral te maken met het werk van de slimme online marketeers onder ons. De mens is een gewoontedier en dit maakt het voor online marketeers ‘makkelijk’ om social media en de daarbijhorende advertising steeds meer af te stemmen op onze gewoontes en behoeftes. Zo zal in 2015 maar liefst 25% van alle advertenties ‘gebruikerbepaald’ zijn.  Dankzij gebruikersvoorkeuren, profielkenmerken, je vrienden, enzovoort kan men gaan bepalen welke advertenties aan wie getoond moeten worden.

Sociale netwerken als Facebook en Twitter weten dus steeds meer over ons – binnenkort weten ze zelfs perfect hoe we eruitzien – wat het er alleen maar makkelijker op wordt ons nog betere en nog relevantere advertenties te tonen. En vooral Facebook zal hiervan genieten. In 2015 zullen zij het meeste opstrijken dankzij display advertising.

Dankzij deze beweging naar ‘a market of one‘, waar vooral de sociale netwerken goed in zijn, stijgen de opbrengsten van social media advertising jaar na jaar naar maar liefst $8,3 miljard in 2015.

Gelezen via Facebook Predicted to Lead Display Ad Revenue in 2015  – Search Engine Watch (#SEW).

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *