Nieuwe trends in digital

10 things you should know, but no one ever told you. Dat de titel goed gekozen was, bleek uit de opkomst bij de presentatie van Evan Van Lissum van The Parking Lot.  Op Digital Marketing First 2012 deed hij zijn visie over de toekomst van digital uit de doeken. Net zoals de online evoluties die hij aankaartte, raasde hij door zijn presentatie die genoeg stof tot nadenken biedt. Wij zetten een aantal opmerkelijke facts op een rijtje. Fasten your seatbelts!

Allemaal digitaal

Digital is all over the place. Het overvalt ons allen en er is geen weg terug. Diegenen die eraan denken te ontsnappen, zullen van een kale reis thuiskomen. Het is een complexe nachtmerrie die aan een treinvaart voort dendert en niet te stoppen valt. En we staan pas aan het begin. Adapt or die!

Conversation in plaats van content

Massa media is al een tijdje in verval en zal alleen maar verder afglijden. Maar content isn’t king – in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen. Conversation
is dat wel. Merken moeten een dialoog aangaan met hun klanten en een rechtstreekse band opbouwen.

Personal branding is hot

Het concept van B2C of B2B is achterhaald. P2P (people to people), daar is het om te doen! Bedrijven moeten hun medewerkers vertrouwen en ze hun persoonlijk netwerk laten gebruiken. Dat zal de business alleen maar ten goede komen. Het gevolg is dat personal branding via social media alleen maar aan belang toeneemt.

Je site zal mobiel zijn of niet zijn

Mobile is de nieuwe heilige graal. Er is de laatste jaren een volledig nieuwe context gecreëerd om het web te consumeren. Het gebruik van tablets en smartphones zal alleen maar toenemen. En bedrijven zullen moeten volgen. Hoe moet een mobile site of een app eruit zien? Keep it simple, is het enige juiste devies!

Hybride apps zijn de toekomst

Hybride apps zijn de toekomst. Er wordt als het ware een schil rond de app gebouwd waarbinnen de mobiele site wordt geladen. Hybride apps worden gewoon in html of Java gemaakt. Het grootste voordeel is dat het een flexibel systeem is waarmee je gemakkelijk aanpassingen kan doorvoeren.

Social vergt andere manier van denken

Social is de nieuwe norm. Het concept staat nog in de kinderschoenen en vele bedrijven bezondigen zich aan rookie mistakes. Ze proberen oude concepten toe te passen die ze elders al hebben gebruikt maar dat werkt gewoon niet. Social heeft een compleet ander DNA en moet dan ook anders worden benaderd. Firma’s die erin slagen om deze horde met succes te nemen, hebben een streepje voor. Maar fouten maken is menselijk.

Facebook irriteert en frustreert

De populariteit van Facebook is tanende. De gebruikers krijgen te veel beperkingen opgelegd waardoor ze geïrriteerd geraken en afhaken. Het business model van Facebook maakt dat het bedrijf de controle zo veel mogelijk n eigen hand wil houden, terwijl mensen gewoon… sociaal willen zijn.

Path & Pair

Tot slot nog een uitsmijter die we zelf de moeite waard vinden om te vermelden.
Path & Pair zijn sociale netwerken die in het verlengde liggen van Facebook en in Amerika aan een opmars bezig zijn. Bij Path is men van mening dat het menselijke brein in staat is om maximum 150 vriendschappen te onderhouden. Je kan dus maar 150 vriendjes hebben. En Pair is voor koppels die privacy verkiezen en foto’s en video’s alleen maar met elkaar willen delen. Zijn ze complementair met Facebook? Of zullen ze Facebook de loef afsteken?

Je kan de presentatie van The  Parking Lot ook zelf bekijken.

Executive Summary

De toekomst van digital onder de loep
De visie van Evan Van Lissum van The Parking Lot

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *