Must See Map van KLM combineert social media en print

Deze week nog schreven we dat de Nederlanders luchtvaartmaatschappij KLM verkozen hebben tot het beste sociale merk. En dat mag niet verbazen. KLM kwam al een aantal keer terug op deze blog, dankzij enkele leuke ideetjes waarbij de klant steeds centraal staat. Hun nieuwste campagne bewijst dit nog maar eens.

Recent nog lanceerde KLM de campagne Must See Map. Met deze campagne weet KLM perfect de sociale media te combineren met print, niet altijd een eenvoudige combinatie. De KLM Must See Map is een kaart die je kan laten samenstellen door je vrienden via sociale media.

Hoe werkt de Must See Map?

Stel bijvoorbeeld dat je op reis gaat naar een onbekende bestemming. Voor je naar je bestemming reist wil je natuurlijk graag op voorhand weten welke plekken je best kan bezoeken, waar de beste shopping adressen zijn, waar je lekker kan eten, en waar je een leuke theatershow kan bekijken. Naast de traditionele reisgidsen uit te pluizen, kan je die info ook gewoon aan je vrienden vragen.

Met de KLM Must See Map creëer je zelf een kaart van je reisbestemming, en laat je je vrienden hun favoriete plekken op de kaart aanduiden. Selecteer online een reisbestemming, en nodig vervolgens je vrienden uit via Facebook, Twitter of e-mail om je kaart te vullen met handige reistips. Nadat je vindt dat je vrienden je persoonlijke kaart voldoende hebben gevuld met trekpleisters en tips, kan je je kaart laten afdrukken in hoge kwaliteit, en gratis bij je thuis laten bezorgen. De kaart zal wel pas na drie weken bij je thuis arriveren, waardoor je dus best goed op tijd je kaart kan aanvragen.

Executive Summary

KLM Must See Map
Met de Must See Map lanceert KLM opnieuw een campagne waarbij het optimaal gebruik maakt van de sociale media.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *