Met deze 4 tips worden de saaiste onderwerpen moeiteloos gedeeld

content delen

Goeie content creëren, dat is vandaag echt niet moeilijk. Een vast publiek bereiken met die content, is al iets minder evident. Maar ervoor zorgen dat je content zich als een lopend vuurtje verspreidt, dát is pas een uitdaging! Hier alvast enkele gouden tips om je content vlot te verspreiden.

1. Ook jouw bedrijf heeft fans. Leer hen kennen!

Elk product of elke dienst heeft fans en over alle producten of diensten wordt online gecommuniceerd. Dus of je nu schrijft over films, over leasewagens of over CRM: leer je fans kennen en ontdek wat er online verteld wordt. Begin bij je concurrenten: wat hebben zij zoal te vertellen en welke tone-of-voice gebruiken ze? Maak daarbij een onderscheid tussen branding en de cultuur binnen de sector. Kijk ook wat verder: bestaan er fora of communities rond het product of de dienst waarvoor je content creëert? Wordt er op social media over gepraat? Op basis van deze analyse bepaal je je eigen tone-of-voice en richtlijnen. Blijf hierbij binnen de stilistische regels van je sector, maar creëer je eigen, unieke identiteit.
Indien je dit goed aanpakt, bouw je moeiteloos een schare fans op die je content maar wat graag zullen delen met hun netwerk.

2. Weet wat er speelt binnen je sector

Succesvolle content speelt in op je doelpubliek. Gelukkig is het met behulp van een aantal tools erg gemakkelijk om de gedachten van dat doelpubliek te lezen.
Eerst en vooral zijn RSS-tools als Feedly en Pulse ideaal om op de hoogte te blijven van nieuwe artikels die verschijnen op blogs en nieuwssites binnen je sector. Maar meer dan op de hoogte te zijn van welke content er verschijnt, wil je vooral weten welke content er vlotjes gedeeld wordt. Ook daarvoor bestaan tools als Buzzsumo en Spike, die je per topic en/of regio een overzicht geven van trending artikels en blogposts.

Elk product heeft fans en over elk product wordt online gecommuniceerd.

Click to tweet!

3. Optimaliseer de lay-out

En dan hebben we het niet alleen over het gebruik van afbeeldingen of bullet points, maar ook over de lengte van een blogartikel, de lengte van de titel en zelfs de tekst waarmee je je content deelt op verschillende sociale media. Durf experimenteren: schrijf bijvoorbeeld zowel langere als kortere artikels, speel met korte en lange titels en kijk wat het beste werkt.

4. Timing is alles: plan je content in op het juiste moment

Denk na over het moment waarop je je content gaat publiceren en over het moment waarop je die gaat delen. Een artikel delen in volle ochtendspits heeft waarschijnlijk weinig nut aangezien niemand je artikel op dat moment leest. Maar net zoals er elke dag een ochtend- en avondspits is, heeft elk sociaal media platform zijn eigen piekuren. Door je content op het juiste moment op het juiste platform te delen, bereik je een veel groter publiek.

Executive Summary

Content marketing werkt pas als je fans je content delen. Met deze vier tips delen je volgers je content maar al te graag!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *