Hoe werkgevers écht denken over social media [infographic]

Er wordt regelmatig verkondigd hoe nuttig social media kunnen zijn voor recruteerders en werkzoekenden. Maar hoe kunnen zij werkgevers tot dienst zijn?

Volgens onderstaande infographic, onderzocht en ontwikkeld door PayScale, zijn hoger opgeleiden niet echt tuk op het gebruik van social media op grote schaal, vooral niet wanneer dit impliceert dat werknemers binnen het bedrijf meer vrijheid wordt toegekend om van social media gebruik te maken. Werkgevers zijn ook nog altijd heel angstig voor negatieve informatie die over het bedrijf online kan verspreid worden. Slechts de helft van de onderzochte bedrijven heeft een formeel social media-beleid, en 42% van de bedrijven monitort alle social media-activiteit op het werk. In de ogen van vele werkgevers zou social media moeten worden voorbehouden voor voorzichtig gemanagede brand promotion en professionele social recruiting.

De infographic biedt ook een zicht op de bedrijven die meer social media-activiteit aanmoedigen en de bedrijven die social media liever bannen. Heeft jouw werkgever een social media-beleid? Ben je daarmee akkoord? Bezorg ons je commentaar!

Executive Summary

Wat: hoe kunnen social media werkgevers tot dienst zijn?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *