Hoe je bedrijf voorbereiden op Facebook Graph Search

Een dikke week geleden was de hele online wereld in de ban van de mysterieuze aankondiging van Facebook. Het kruim van de online media journalisten werd naar het hoofdkwartier van Facebook geroepen, voor de voorstelling van wat uiteindelijk de Facebook Graph Search bleek te zijn.

Gemengde reacties na de aankondiging van het nieuwe product. Velen hadden immers iets spectaculairder verwacht, andere zagen meteen de mogelijkheden van Graph Search. Wat er ook van zij, de toekomst zal uitwijzen of gebruikers Facebook nu op een andere manier zullen benaderen.

Graph Search voor bedrijven

Als Graph Search aanslaat bij gebruikers , dan zal dit ook gevolgen hebben voor bedrijven. Graph Search zou je kunnen beschouwen als een zoekmachine binnen Facebook, en net zoals het bij Google interessant is om bovenaan te staan, zal dit bij Graph Search zeker niet anders zijn.

Bij Graph Search draait alles om wat je vrienden leuk vinden. Om in de resultaten van de Graph Search te verschijnen, zal je dus een verband moeten hebben met zoveel mogelijk gebruikers. Stel dat je als restaurant wordt geliked door 10 vrienden van een bepaalde persoon, dan zal je hoog verschijnen in de Graph Search, en bestaat de kans dat je er binnenkort een klant bij hebt. Wordt je door niemand geliked, dan is de kans klein dat je zal verschijnen bij de resultaten, en wordt het ook veel moeilijker om nieuwe klanten binnen te halen.

Engagement nog belangrijker

Engagement wordt dus nog belangrijker dan voordien. Hoe meer gebruikers in een bepaalde vriendenkring een link hebben met een jouw bedrijfspagina, hoe groter de kans dat deze bedrijfspagina in de resultaten van de Graph Search terechtkomt.

Het engagement van een gebruiker naar een bepaalde pagina toe moet ook veel verder gaan dan een simpele klik op een like button. Als bedrijf moet je gebruikers echt aanzetten om posts op van je bedrijfspagina te delen met hun eigen vrienden. Je moet hen ertoe aanzetten om je bedrijfspagina als het ware te promoten bij hun eigen vrienden. Zorg er als restaurant bijvoorbeeld voor dat een gebruiker een foto van het gerecht neemt, en deelt met vrienden.

Netwerk uitbouwen

Als bedrijf moet je nu al inspelen op de nieuwe Graph Search. Net zoals bij Google zal ook het hoog scoren in Graph Search een werk van lange adem zijn. Je moet een reputatie en netwerk uitbouwen. Graph Search is voorlopig enkel beschikbaar in beta voor slechts een beperkte groep gebruikers, maar een netwerk uitbouwen kan je nu al doen. En daar begin je best nu al mee in plaats van morgen.

Executive Summary

Facebook Graph Search voor bedrijven
Voor bedrijven is het interessant om vaak getoond te worden in de rsultaten van de Facebook Graph Search. Hoe kan je je als bedrijf nu al voorbereiden?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *