Het Twitter effect bij #bushfire

De Australiër Mark Harbottle is één van de drijvende krachten achter het populaire Sitepoint. Veel van zijn werknemers werden getroffen door de bosbranden in Victoria en daarom besliste hij een actie op te zetten. Hij wou graag 40.000 Euro inzamelen, maar dankzij Twitter zamelde hij op één dag al 60.000 Euro in.

“We weten redelijk veel over dit soort zaken maar ik sta perplex. Ik had nooit verwacht om zo snel zo veel mensen te bereiken,” Zei Harbottle tegen SmartCompany.

Door de actie van Sitepoint kan je vijf boeken downloaden voor de prijs van één. Zo bespaar je 90 Euro. Voor het bedrijf kost de actie niets, het moet enkel de opstart betalen. Daardoor kunnen ze 100% van de opbrengst doorstorten.

“We brachten een paar invloedrijke bloggers op de hoogte van onze actie. We zette ze meteen op Twitter waar 20.000 mensen ons volgen. Daarna deed de community de rest. De unieke kans om zoveel geld uit te sparen trok hun aandacht en dankzij het goede doel verspreidden ze de actie verder.”

Vrijdag loopt de PDF eBook actie van Sitepoint ten einde. Harbottle hoopt dan 115.000 Euro in te hebben gezameld.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *