Beyonce verslaat Osama en Nieuwjaar op Twitter

Beyonce en haar ongeboren kind

Beyonce is zwanger en de wereld heeft het geweten. De baby is nog niet geboren en hij heeft al een record op zijn (of haar) naam. Beyonce bevestigde de geruchten over haar zwangerschap tijdens de Video Music Awards. Dit zorgde meteen voor een recordaantal van 8,000 tweets per seconde! Daarmee verslaat ze de dood van Osama Bin Laden en Nieuwjaar in Japan eerder dit jaar.

MTV de zender achter de Video Music Awards deed het mede dankzij Beyonce’s boodschap veel beter op zijn website vergeleken met vorig jaar. Ze haalden een recordaantal bezoekers die ook massaal de live streams volgden. Er was zelfs 70% meer buzz op social media dan in 2010 met een recordaantal referrals naar MTV.com van Twitter.

Geplande Buzz

Dit record is een mooi voorbeeld van een georkestreerde social media reactie. Het nieuws was zeker niet wereldschokkend, aangezien iedereen die “de boekskes” leest al lang de geruchten had opgevangen. En zeker de timing was niet toevallig tijdens de Video Music Rewards.

Wij vinden het natuurlijk prachtig om te zien hoe bedrijven met grote middelen eindelijk sociale media benutten om hun producten te promoten. Ook de celebrities grijpen de kans om zelf nog meer in de spotlight te komen. Of is er misschien een moreel vraagstuk verbonden aan het gebruiken van dergelijk nieuws om aandacht naar een merk te trekken?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *