5 Social media tools om je social media accounts snel en efficiënt te beheren

In vele bedrijven is social media een deel geworden van de algemene marketingstrategie. Dankzij social media wordt het immers mogelijk om je doelpubliek in enkele seconden te bereiken via een simpele post of tweet. Door je social media accounts op een slimme manier te managen kan je de interactie met mogelijke klanten maximaliseren en je verkoopcijfers de hoogte injagen.

Social media tools om je social media accounts snel en efficiënt te beherenJammer genoeg neemt het beheer van de verschillende sociale netwerken vaak veel tijd in beslag. Als je voordeel wil halen uit social media, is het namelijk belangrijk dat je al je social media kanalen regelmatig checkt, nieuwe berichten post en ontevreden klanten beantwoordt. Het managen van je social media accounts kan daarom al snel meer dan een half uur per dag innemen. Toch kan het ook anders: dankzij deze 5 social media tools kan je jouw social media accounts gemakkelijk en snel beheren.

Hootsuite

Één van de redenen waarom het beheren van social media accounts veel tijd in beslag neemt is omdat je dient te werken de verschillende interfaces van de social media netwerken.

Dankzij Hootsuite kan je tot 5 verschillende social media profielen registreren, zodat je tegelijkertijd kan communiceren met je Twitter, Facebook, Google+ en LikendIn leden. Het is met Hootsuite eveneens mogelijk om in één klik hetzelfde bericht naar alle geregistreerde sociale netwerken te sturen.

Met Hootsuite kan je bovendien verschillende berichten plannen op een bepaalde datum en tijdstip in de toekomst. Je hoeft alleen je bericht op te stellen en in te plannen, en dat zal Hootsuite het bericht voor jou posten op het gewenste tijdstip, zonder dat je ingelogd hoeft te zijn.

InboxQ

InboxQ is de ideale social media tool om ervoor te zorgen dat je als bedrijf gevonden wordt. InboxQ is een app die geïnstalleerd kan worden op je internet browser of op het Hootsuite dashboard. Eens dat gebeurd is, kan je zoekwoorden ingeven die relevant zijn voor jouw bedrijf. Als dat gebeurd is zal InboxQ je de vragen van Twitteraars laten zien die betrekking hebben op de zoekwoorden die jij ingegeven hebt. Op die manier kan je gemakkelijk deze Twitteraars naar jouw bedrijf lokken.

Commun.it

Deze social media tool zal je helpen bij het identificeren van de twitteraars die waardevol zijn voor jouw bedrijf. Commun.it zal namelijk Twitteraars die jouw naam vermelden, opsommen in een lijst, waardoor je gemakkelijker een goede relatie met hen kan opbouwen. Commun.it zal tevens je verschillende followers in groepen segmenteren. Daarnaast kan je ook met deze social media tool zoekwoorden ingeven die je naar interessante Twitteraars kunnen leiden.

Topsy en Social Mension

Deze twee laatste social media tools zijn ideaal om je klanten van de nodige feedback te voorzien. Dit zal zijn vruchten afwerpen wanneer mogelijke klanten onderzoek doen op internet vooraleer ze een aankoop doen. Als ze bij hun zoektocht positieve reviews tegenkomen over jouw business, zullen ze meer geneigd zijn om bij jou aankopen te doe, terwijl negatieve reviews hen zullen afschrikken.

Je kan je positieve feedback verhogen door te zoeken naar posts op Topsy en/of Social Mension en daarna deze posts te retweeten, te liken, een comment achter te laten, enz.

Executive Summary

Het beheer van social media accounts kan al snel veel tijd in beslag nemen
Hootsuite, InboxQ, Commun.it, Topsy en Social Mension kunnen je helpen om je social media accounts snel en gemakkelijk te beheren!

3 Comments

  1. Coen Koppen

    7 months ago

    Finchline Explore kan nog een mooie aanvulling zijn op deze vijf tools. Bij explore.finchline.nl heb je in een keer overzicht wat er gebeurt in het nieuws en op social media. De tool is met name erg handig in het monitoren van het bereik van jouw (social) media inzet.

  2. JessieG

    7 months ago

    Finchline Explore lijkt me zeker een mooie aanvulling op bovenstaand lijstje. Een zeer interessante tip, Coen, bedankt!

    Groetjes,
    Jessie

  3. Martijn Rijk

    7 months ago

    Als aanvulling op dit artikel kan ik je aanbevelen om naar OBI4wan (www.obi4wan.nl) te kijken. Professioneel monitoren van 375.000 online bronnen met rapportagemogelijkheden op afzender/auteur, bereik, sentiment, locatie, etc. Kijk op http://www.gemeentebuzz.nl voor een voorbeeld.

    Webcare (communicatie, interactie en zenden) is een integraal onderdeel van de software en maakt het mogelijk om, via workflows als team te reageren op meerdere online bronnen naast Twitter, Facebook, Linkedin, fora, etc.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *