Reclame en marketing missen hun online doelgroep?


We weten al langer dat het internet zeker niet meer in “the early adopters” fase van de product life cycle zit. Sterker nog het lijkt er meer en meer op dat we al in de fase van “late majority” zitten. Het is dus essentieel om hier binnen reclame en marketing rekening mee te houden. Een artikel van Mashable onderstreept nog eens het feit dat een vooroordeel over de gebruikers van internet tot zeer slecht gerichte marketing kan leiden. 80% van Amerikaanse kinderen jonger dan 5 gebruiken het internet al. Misschien een goed idee om te starten met adverteren voor rammelaars?

Natuurlijk moet je e’ rekening mee houden dat deze kleuters nog niet zelf in staat zijn om een computer volledig te benutten, daarmee helpen de moeders volgens Manny Anekal, Director of Brand Advertising van Zynga.

Zynga is een website voor social games met bekende namen als FarmVille en Mafia Wars. Volgens Manny Anekal zijn het moeders van ongeveer 40 jaar oud die het meeste tijd en geld besteden aan social games. Hij gaat zelfs verder “Meer vrouwen spelen FarmVile, dan er soaps kijken.” Deze gedachte sluit aan bij cijfers van Facebook. De meest onverwachte groepen hebben nu de grootste stijgingen op de netwerksite. Zo waren de 55-plussers vorig jaar massaal Facebook aan het verkennen, een groei van 922.7% is enorm.

Met nieuwe doelgroepen die bepaalde aspecten van het internet overnemen, is het ook essentieel om op zoekmachines je goed te positioneren (SEA/SEO) en met banners op de juiste plaats. Misschien toch meer aandacht besteden aan reclame en marketing voor rammelaars … op Facebook, waar de moeders social games spelen?

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *