Content recycleren: zo verdubbel je je sociale media trafiek

qm-2x

Sociale media zijn erg waardevol om verschillende redenen. Nieuwe klanten kunnen via Facebook, Twitter en aanverwanten je bedrijf ontdekken en jij hebt een kans om ze aan je te binden. Wie je pagina volgt of liked, stuur je natuurlijk geregeld interessante updates over het reilen en zeilen binnen je bedrijf. Het uiteindelijke doel? Klikken naar je website genereren die je in leads kan omzetten. De sociale media trafiek naar je website vermeerderen kan je dus heel wat opleveren. Hoe je dat doet? Door je content meerdere keren te delen!

Meer trafiek dankzij een social sharing schema

Door je content verschillende keren te sharen via sociale media kom je meermaals in de picture. Werken met een social sharing schema is aangeraden. Je schrijft op wanneer je welk blogbericht zal delen op welk sociaal medium. Zo zorg je voor een optimale spreiding. Deel je bericht op een bepaald moment, één dag later en één week later en dit op verschillende sociale media op verschillende tijdstippen. Hoe vaker je je bericht deelt, hoe groter de kans dat je klikken ontvangt. In vele gevallen genereren de twee latere posts samen evenveel klikken als de originele. Dat is een verdubbeling van je social media trafiek!

Vinden fans deze werkwijze niet vervelend?

“Post twee keer, maar varieer in tekst en format”

Wanneer je dezelfde content meerdere keren deelt is het mogelijk dat je fans deze meerdere keren zien voorbijkomen in hun nieuwsoverzicht. Sociale netwerken zoals Facebook werken echter met algoritmes en laten lang niet al je posts zien aan je fans. Twitter toont wel alles wat er gedeeld wordt, maar niet al je volgers lezen al je updates.

Mensen vinden het over het algemeen helemaal niet erg om content meerdere keren te zien, en meestal merken ze het niet eens. Dat kans dat je negatieve opmerkingen hierover zal krijgen, is dus uiterst klein. Content meerdere keren delen zorgt er net voor dat de kans dat een fan je interessante post toch te zien krijgt groter wordt. Zorg er wel voor dat je niet spammy overkomt door bijvoorbeeld elk uur een bericht te delen. Begin je net met deze techniek? Monitor dan zeker al je sociale media kanalen en zie hoe je volgers reageren.

Dezelfde content delen, of toch niet…

Om meer trafiek via sociale media binnen te halen kan je dezelfde link twee keer delen. Maar dat betekent niet dat heel je post identiek moet zijn! Varieer zeker op vlak van inhoud en format. Enkele leuke ideetjes voor meer variatie:

  • Deel (de eerste keer) als “Nieuwe Blogpost!” en vervolgens de titel.
  • Stel een vraag gerelateerd aan het artikel.
  • Zet in je post opvallende cijfers in de kijker.
  • Citeer een interessante quote uit het artikel.
  • Schrijf een spannende teaser.
  • Voeg verschillende foto’s toe.

Natuurlijk hou je hierbij rekening met de mogelijkheden en beperkingen van ieder sociaal netwerk. Identieke posts delen op verschillende sociale media doe je beter niet, bedenk voor elk herhaald bericht en elk netwerk een originele insteek!

Executive Summary

Voortaan dubbel zo veel trafiek binnenhalen via sociale media: het is mogelijk! Het geheim? Je content verschillende keren delen! Zo krijgen meer bezoekers de kans om je berichten te lezen. Doordat niet iedereen alles ziet, komt deze techniek niet spammy over, zeker niet als je varieert in het type post.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *