Zet mobile SEO naar je hand in 2014

mobile seo

mobile SEOWe kunnen het niet genoeg herhalen: een mobile-vriendelijke website, al dan niet responsive, zal in 2014 bepalend zijn voor het succes van je mobile strategie. Volgens een recente studie van Nielsen gebruikt 74% van de mobile users een zoekmachine tijdens het koopproces en 83% doet zelfs binnen 24 uur een aankoop. Je hebt in 2014 dus zeker mobile strategie nodig. Met de drie onderstaande inzichten geraak je al een heel eind.

Focus op de ervaring van de mobiele gebruiker

Het belangrijkste aspect van je mobile SEO strategie moet de gebruikservaring zijn. Het belang van de mobile ervaring mag echt niet onderschat worden. Die heeft immers een directe invloed op het vermogen om bezoekers te engageren, en dit heeft dan weer een rechtstreekse impact op je ranking. Bovendien beïnvloedt de gebruikservaring ook de conversiewaarschijnlijkheid. En op die manier worden je bezoekers klanten.

Verhoog de laadsnelheid van mobile pagina’s

De laadsnelheid van pagina’s hebben een significante invloed op de mobile ervaring en conversies. Google mikt op laadtijden van 1 seconde of minder. Volgens een recente studie van Google bedraagt de gemiddelde mobile laadsnelheid vandaag de dag ongeveer zeven seconden. Wat de impact van de laadsnelheid op je ranking juist is, is niet geweten. Omdat het een directe invloed heeft op de gebruikservaring, mag er van uitgaan dat Google er rekening mee houdt.

Wees je bewust van mobile intent

Door de introductie van het Google Hummingbird algoritme, namen gebruikersintent, conversationele zoekopdrachten en voice search aan belang toe. Het zijn dus essentiële elementen voor je mobiele strategie in 2014.

Een SEO strategie moet steeds aangepast zijn aan de behoeften van je doelpubliek. Het is dus belangrijk om te beseffen dat de behoeften van mobiele gebruikers vaak serieus verschillen van die van desktop gebruikers. Smartphonegebruikers zoeken bijvoorbeeld vaak lokale oplossingen en hebben een hogere koopintentie. Je adres, openingsuren en contactinformatie moeten dus gemakkelijk vindbaar zijn voor mobile zoekers. De ‘mobile-vriendelijkheid’ van je website verhoogt daarnaast de conversies.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *