3 redenen om je SEO budget te verhogen

seo-budget-300x213Voor vele ondernemingen is 2013 al een periode van fikse besparingen. Toch dienen bedrijven voldoende aandacht te hebben voor het belang van hun SEO-budget. Door de recente updates in het Google algoritme wordt correcte en kwalitatieve SEO steeds belangrijker om je online aanwezigheid als merk te verzekeren. Ontdek waarom je moet oppassen met zomaar je SEO budget te verlagen.

1. Google gaat alle dubieuze SEO technieken tegen

Door de verscheidene updates in 2013, gaat men alle bedenkelijke SEO inspanningen blokken. Zo zal bijvoorbeeld keywordstuffing, volledig gekopieerde content of betaalde linkbuilding volledig worden tegengegaan en afgestraft worden binnen de zoekresultaten. Met andere woorden zal de kwaliteit van de content het succes van je zoekresultaten gaan bepalen. Alvast een eerste reden om je SEO budget te verhogen in plaats van te gaan besparen op goede content.

2. Voorkomen is goedkoper dan genezen

Vele ondernemingen of websites zijn nog steeds niet volledig hersteld van de afstraffingen door de recentere updates in het Google algoritme. De kost om je verloren positie terug te winnen is vaak hoger dan je huidige positie te behouden. Pas daarom op met het verlagen van je SEO-budget. Zo zijn de nodige technische aanpassingen op je website perfect na te gaan via de Google Webmaster Tool. Dubbele of vage content dient vervangen te worden door kwalitatieve content en een te agressief keyword gebruik dient afgeremd te worden. Het vervelendste blijft het wegwerken van “bad links“. Ga liever voor minder links en zorg ervoor dat je kwalitatieve vermeldingen of links verdient. Dit kan uiteraard enkel door kwalitatieve & relevante content.

3. SEO en Marketing gaan hand in hand

SEO als puur technische ingreep is voorgoed verleden tijd. Het zorgt anno 2013 namelijk voor een geïntegreerde marketingcommunicatie. Door je offline identiteit online door te trekken creëer je een 360° benadering dat de bedrijfsobjectieven op een correcte manier zal ondersteunen. SEO blijft dan ook de hoge ROI behouden. De lage cost per lead, lange termijn visie en de integratie tussen online en offline communicatie maakt het nu net zo’n interessant investering.

Executive Summary

Waarom je SEO budget verhogen?
Door de afgelopen updates in het Google algoritme worden de SEO inspanningen steeds belangrijker om je online aanwezigheid als merk te verzekeren. Ontdek waarom je moet oppassen met het verlagen van je SEO budget.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *