Content marketing: ook voor kleine bedrijven

content-marketing1-300x179Content marketing lijkt in de eerste plaats weggelegd voor grote bedrijven met dito budgetten. Toch kunnen ook kleine bedrijven zich op een relatief goedkope manier in de kijker spelen door slim en doordacht gebruik te maken van het web.

Hoe?

Start een blog. Eenvoudig, goedkoop en een efficiënte manier om je producten en diensten virtueel te etaleren voor je (potentiële) klanten. Geen betere manier om je bedrijfsfilosofie uit de doeken te doen dan in een blog. Hou wel rekening met enkele belangrijke do’s-and-don’ts.

Beperk je zeker niet tot je eigen assortiment of line-up, maar deel ook artikels die op een indirecte manier waardevol kunnen zijn voor jouw klanten. Een specialist in keukentoestellen hoeft het dus niet altíjd over ovens of vaatwassers te hebben; een leuk recept voor een lekkere tapinade kan bezoekers evenzeer charmeren. Een goeie contentstrategie helpt je om rechtstreeks met je klant in dialoog te treden en een vertrouwensrelatie op te bouwen.

Wees uniek

Probeer unieke content te creëren. Copy and paste zijn uit den boze, hoe verleidelijk ook! Wie klakkeloos inhoudt van anderen kopieert, riskeert niet alleen gezichtsverlies, zoekmachine Google zal je website in haar ranking als ‘duplicate’ behandelen en bijgevolg links laten liggen. Je hebt er dus alle baat bij om zelf originele inhoud te genereren. Dat vergt meer werk, maar het resultaat is er ook naar.

Dat zorgt op zijn beurt voor een boost in SEO. Gebruikers vinden via je blog gemakkelijk de weg naar je website. Een blog die bovendien frequent wordt gevoed met nieuwe content die rekening houdt met de customer lifecycle, genereert meer traffic, wat op zijn beurt het aantal conversies, zoals offerteaanvragen, verkopen en downloads, opdrijft.

Content marketing en sociale media

Vergeet ook de sociale media niet. Heb je een nieuw artikel klaar, post dan een link op Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en alle andere sociale mediakanalen. Zo vindt je waardevolle content ook zeker zijn weg tot bij de consument.

Heb je geen kaas gegeten van content marketing of heb je er geen tijd voor? Ga dan in zee met een content marketing specialist.

Executive Summary

Wil je als klein bedrijf je online potentieel aanboren?
Maak dan slim en doordacht gebruik van een blog.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *