1. Content creëren die links verdient
Ondanks de veranderingen in het algoritme van zoekmachines, ligt goeie en relevante content die mensen willen lezen en delen nog steeds aan de basis van SEO. Dus verlies dat vooral niet uit het oog!
2. Redactionele links
Door goede content te schrijven, is de kans groot dat andere bloggers uit dezelfde niche jouw content willen delen met hun lezers/volgers.
3. De gebroken linkbuildingmethode
Schuim webpagina’s af en ga op zoek naar gebroken links op relevante pagina’s. Breng de beheerders van de pagina’s op de hoogte en biedt een link naar jouw webpagina aan.
4. Link-terugwinning
Ga op zoek naar websites en blogs die jouw merk vermelden of informatie gebruiken en vraag om een link te plaatsen.
5. Link Outreach
Link outreaching is oldschool maar nog steeds erg krachtig. Je gaat op zoek naar websites die relevant zijn en je contacteert de beheerders om een ‘samenwerking’ voor te stelen.
6. Concurrentieanalyse
In elke marketingcampagne is het belangrijk om te weten wat je concurrenten doen en dat geldt ook voor je SEO-campagne. Ga na wat je concurrenten online doen, waarin ze goed en minder goed scoren en welke tools ze gebruiken.
7. Focus op ROI in plaats van keyword-ranking
Wanneer je je campagne analyseert, is het belangrijk dat je focust op de return on investment (ROI) in plaats van op de keyword-rankings. Het is natuurlijk leuk om de rankings te bekijken, maar om je succes te meten richt je je op metrics die conversies en kosten in kaart brengen.
8. Een SEO-strategie creëren op basis van je doelgroep
Je vindt niet meer alle zoekwoorden in Google Analytics en je bent dus verplicht om andere tools te gebruiken om je doelgroep te leren kennen.
9. Optimaliseer voor Yahoo, Bing en andere zoekmachines
Er zijn meer zoekmachines Google. Hou dus ook rekening met zoekmachines zoals Yahoo, Bing, DuckDuckGoose en andere. Die zoekmachines groeien namelijk dagelijks en je mag de trein niet missen omdat je enkel focust op Google.
10. Mobiele SEO
Mobiel wordt jaarlijks populairder en de gebruikers maken er gretig gebruik van om online te gaan. Zorg er dus voor dat je webpagina aangepast is aan smartphones en tablets dankzij een responsive design. Zorg er daarnaast voor dat het mee opgenomen wordt in je campagne.