Onlyhumans

SEOSEO tipsZoekmachine optimalisatie

03.03.2015 - Search

10 SEO-tactieken die je moet kennen

Zoekmachines evolueren en online marketeers moeten bij de les blijven. Zeker wanneer blijkt dat 70 procent van de links waar gebruikers op klikken, het resultaat zijn van een SEO geoptimaliseerde website. Om ook in 2015 goed te scoren in de zoekmachines hebben we 10 onmisbare SEO-tactieken voor je.

1. Content creëren die links verdient

Ondanks de veranderingen in het algoritme van zoekmachines, ligt goeie en relevante content die mensen willen lezen en delen nog steeds aan de basis van SEO. Dus verlies dat vooral niet uit het oog!

 

2. Redactionele links

Door goede content te schrijven, is de kans groot dat andere bloggers uit dezelfde niche jouw content willen delen met hun lezers/volgers.

 

3. De gebroken linkbuildingmethode

Schuim webpagina’s af en ga op zoek naar gebroken links op relevante pagina’s. Breng de beheerders van de pagina’s op de hoogte en biedt een link naar jouw webpagina aan.

 

4. Link-terugwinning

Ga op zoek naar websites en blogs die jouw merk vermelden of informatie gebruiken en vraag om een link te plaatsen.

 

5. Link Outreach

Link outreaching is oldschool maar nog steeds erg krachtig. Je gaat op zoek naar websites die relevant zijn en je contacteert de beheerders om een ‘samenwerking’ voor te stelen.

 

6. Concurrentieanalyse

In elke marketingcampagne is het belangrijk om te weten wat je concurrenten doen en dat geldt ook voor je SEO-campagne. Ga na wat je concurrenten online doen, waarin ze goed en minder goed scoren en welke tools ze gebruiken.

 

7. Focus op ROI in plaats van keyword-ranking

Wanneer je je campagne analyseert, is het belangrijk dat je focust op de return on investment (ROI) in plaats van op de keyword-rankings. Het is natuurlijk leuk om de rankings te bekijken, maar om je succes te meten richt je je op metrics die conversies en kosten in kaart brengen.

 

8. Een SEO-strategie creëren op basis van je doelgroep

Je vindt niet meer alle zoekwoorden in Google Analytics en je bent dus verplicht om andere tools te gebruiken om je doelgroep te leren kennen.

 

9. Optimaliseer voor Yahoo, Bing en andere zoekmachines

Er zijn meer zoekmachines Google. Hou dus ook rekening met zoekmachines zoals Yahoo, Bing, DuckDuckGoose en andere. Die zoekmachines groeien namelijk dagelijks en je mag de trein niet missen omdat je enkel focust op Google.

 

10. Mobiele SEO

Mobiel wordt jaarlijks populairder en de gebruikers maken er gretig gebruik van om online te gaan. Zorg er dus voor dat je webpagina aangepast is aan smartphones en tablets dankzij een responsive design. Zorg er daarnaast voor dat het mee opgenomen wordt in je campagne.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans