Content als sleutel tot succes!

Anno 2013 kunnen we het belang van internet, smartphones of tablets niet meer wegdenken uit onze huidige maatschappij. Voor het internet tijdperk kwamen consumenten via bijvoorbeeld  reclamefolders, tv-commercials of radiospots in contact met merken of promoties.

Nu gaat er geen dag voorbij of consumenten vergelijken online merken, producten of prijzen. Deze omschakeling vergt grote inspanningen voor ondernemingen. Het impliceert dat ze niet enkel offline moeten aanwezig zijn, maar meer en meer ook op een duurzame manier online aanwezig zijn wordt essentieel. Zorg er dus voor dat je ook online op een correcte manier gevonden wordt. Een goede online strategie is hierbij onmisbaar. Vertaal je offline strategie correct naar de online wereld, zodat je werkelijk 360 graden vindbaar wordt!

Zorg voor een goed evenwicht

Wanneer je een online strategie gaat formuleren is het belangrijk om naar een goed evenwicht te streven tussen lange en korte termijn initiatieven. Op basis van korte termijn initiatieven kan je een campagne die je offline hebt lopen, online gaat doortrekken, versterken en verder ondersteunen. Dit zou bijvoorbeeld een SEA (Search Engine Advertising) campagne kunnen zijn, waar een tijdelijke actie, activiteit of je merk online wordt gepromoot. SEA-campagnes zijn een eerste onderdeel van je online marketingstrategie, maar nog belangrijker zijn de lange termijn inspanningen! Zorg ervoor dat je op lange termijn vindbaar bent en blijft voor je doelpubliek! Dit is werkelijk essentieel! Een goede SEO (Search Engine Optimalisation) vormt hierbij de sleutel tot succes!

Van rankings naar pure content!

Door de continue aanpassingen van het Google algoritme evolueert SEO meer en meer naar zuivere contentmarketing. Dit komt erop neer dat SEO niet meer gaat over het puur focusseren op rankings, maar gaat over het creëren van kwalitatieve content voor je eigen website en andere online platformen! Zorg ervoor dat consumenten eenvoudig informatie kunnen vinden, die past bij hun behoefte op dat moment. Vanuit deze veranderingen ligt de toekomst niet puur in het optimaliseren voor zoekmachines, maar het verhogen van de relevantie voor consumenten. Zorg dat je relevante content aanbiedt, zodat je op lange termijn vindbaar blijft. En bouw op deze manier een waardevolle online reputatie op!

 

 

 

 

 

Executive Summary

Zorg voor relevante content die past bij de behoeften van de consument
Focus op de lange termijn en bouw zo je online reputatie op

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *