Bing volgt Google: sitelink extensions nu ook beschikbaar voor Bing SEA!

Klein Google-broertje Bing introduceerde vorige week donderdag ook voor hun search engine advertising dienst de functionaliteit van sitelink extensions. Met de toevoeging van deze functionaliteit treedt Bing in de voetsporen van zoekmachinegigant Google en hoopt het zowel adverteerders als gebruikers een toegevoegde waarde en relevantere ervaring te bieden.

Sitelink extensions: boost je CTR

De nieuwe sitelinks extensions functionaliteit werkt volledig analoog naar de gelijknamige ad extension in Google AdWords. Sitelink extensions in Bing zijn beschikbaar op campagneniveau. SEA adverteerders kunnen tot tien sitelinks toevoegen per campagne. Sitelinks moeten toegevoegd worden volgorde van belangrijkheid, net zoals bij AdWords. Qua kostenaanrekening telt een klik op een van de sitelinks als een gewone klik op een van de advertenties.

Bing Sitelinks Extensions

Je kan sitelinks volgens onderstaande wijze toevoegen:

  • Ga naar de Campaigns pagina in de Bing Ads interface;
  • Klik op het Ad Extensions tabblad;
  • Klik op “Add an extension” > “Sitelinks Extensions“;
  • Selecteer de campagne waarvoor je sitelinks wilt instellen en definieer sitelink tekst en bestemmingsURL’s;
  • Klik op “Save“.

Kort daarna, als je sitelinks zijn goedgekeurd, kan je de meest courante KPI’s opvolgen zoals aantal klikken, impressies, CTR (click-through rate) en gemiddelde Cost-per-Click (CPC) of Cost-per-Mille (CPM).

Geen opvallende verschillen met AdWords’ sitelink extensions, maar eerder een noodzakelijke toevoeging vanuit de Bing-hoek lijkt ons…

Executive Summary

Bing introduceert sitelink extensions voor Bing Ads
Het is nu ook in Bing Ads mogelijk om sitelinks extensions toe te voegen en zo de relevantie van je advertenties te boosten!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *