Het belang van positieve reviews en hoe ze te verkrijgen

reviewGoede reviews en getuigenissen van klanten zijn heel belangrijk om het vertrouwen van potentiële nieuwe klanten te wekken. Bijna 80% van alle consumenten vertrouwt evenveel op online reviews als op persoonlijke aanbevelingen van vrienden. Reviews zijn dus een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie. Maar hoe kan je ze verkrijgen?

Met positieve reviews en getuigenissen wek je vertrouwen in je website, je product of je service. Je kan positieve online reviews op cruciale plaatsen in je website verwerken om zo het aantal conversies te verhogen. De recente 2013 Local Consumer Review Study van Brightlocal bracht aan het licht dat maar liefst 85% van alle consumenten in de VS online reviews leest voor lokale bedrijven en winkels. 67% van alle consumenten leest minder dan 6 reviews alvorens een mening te vormen. Het is dus belangrijk om je reviews te monitoren en te reageren op slechte recensies.

Overtuigd van het nut van goede reviews? Die kan je verkrijgen in 2 stappen:

Stap 1: zorg voor tevreden klanten.

Alleen tevreden klantenzullen een goede review schrijven. Zorg ervoor dat je klanten je product of service goed vinden. Hou dit in de gaten door af en toe een kleine enquête te doen.

Stap 2: vraag aan je klanten om een online review te schrijven

Vraag je klanten simpelweg om een online review te schrijven, in sommige gevallen is het echt zo eenvoudig. Als je de klanten goed kent kan je hen bijvoorbeeld een mail sturen om hen te herinneren aan een positieve opmerking die ze maakten, met de vraag of ze dat ook online zouden willen doen.

Maak het posten van een review zo eenvoudig mogelijk voor je klanten, zo vergroot je ook de kans dat ze het effectief zullen doen. Wanneer je je kanten aanmoedigt om reviews te schrijven, focus dan op één of twee review-websites, zo kan je gemakkelijker het overzicht behouden. Je kan ook review-websites vermelden op je businesscards.

Vergeet tot slot niet dat goede online reviews iets is wat je geleidelijk aan opbouwt. Push dus je klanten ook niet al te veel om allemaal tegelijk een review te schrijven, maar doe het rustig aan. Vergeet ook zeker niet je online reviews in het oog te houden en probeer negatieve reviews aan te pakken en ze een positieve twist te geven.

Executive Summary

85% van alle consumenten leest online reviews.
Als bedrijf zijn goed reviews belangrijk voor je reputatie. Ook helpen ze je om conversies te verhogen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *