Pinning! Massaal traffic genereren via Pinterest

pinterest marketing

De trafficmogelijkheden via social media zijn waanzinnig groot. Twitter en LinkedIn zijn twee belangrijke traffic drivers, maar Pinterest is veruit de grootste: het pinplatform genereert meer traffic dan beide platformen samen! Maar hoe maak je als bedrijf nu het meeste van je aanwezigheid op Pinterest?

Alles begint met een strategie!

Een strategie heb je natuurlijk altijd nodig. Je kansen slinken immers aanzienlijk als je doelloos aan marketing doet. Hou altijd in gedachten waarom mensen Pinterest gebruiken: om iets te kopen, om een cadeau te vinden, om informatie of inspiratie te vinden, enz.

Je hebt met andere woorden content nodig. Als je content goed is en lange tijd of cyclisch relevant, heeft het op Pinterest mogelijk een erg lange levensduur.

Zorg voor opvallende Pins

Pinterest-Marketing

Ook op Pinterest mag je SEO en zoekwoorden niet uit het oog verliezen. Ze zorgen er immers voor dat sommige pinboards op de eerste plaats ranken in de zoekresultaten. Zorg dus dat je goede content biedt en dat mensen uit je bio kunnen afleiden wie je bent en wat je aanbiedt.

Het is ook belangrijk om meerdere foto’s te voorzien voor elke post. Hierdoor krijgen mensen meer ‘pin-opties’. Je voorkomt daarmee ook dat je de verkeerde foto kiest. Een foto die jij leuk vindt, is daarom niet de favoriete foto van een bezoeker. Hoge foto’s en beelden doen het trouwens aanzienlijk beter dan brede visuals. Infographics doen het ook erg goed op Pinterest.

Pin It-buttons maken het eenvoudig voor bezoekers om je content te delen. Bekijk dus ook zeker of je mobiele website het ondersteunt. Meer dan 50% van de Pinterest-gebruikers consulteren dit sociaal medium immers via hun smartphones. Je kan dus heel wat traffic mislopen.

Bouw een trouw publiek

Het vraagt uiteraard tijd om een groot publiek op te bouwen, maar toch kan je het proces versnellen. Dat doe je door bijvoorbeeld je bestaande netwerk aan te spreken. Motiveer waarom mensen je moeten volgen en wat ze ervoor in de plaats krijgen.

Door je Facebook- en Twitter-account aan je Pinterest-account te koppelen, kan je vrienden en volgers trouwens gemakkelijk terugvinden.

Volg echter niet zomaar iedereen. Door enkel actieve Pinterest-gebruikers met relevante boards te volgen, is de kans groter dat ze je volgen en je content re-pinnen.

Actief re-pinnen en leuke comments achterlaten, verstevigt je geloofwaardigheid en zorgt voor een groot en trouw publiek.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *