5 trends in Pay-Per-Click advertising voor 2013

Een nieuw jaar is juist begonnen, met ongetwijfeld weer heel wat nieuwe dingen in PPC-land. Net als in alle andere sectoren geldt ook hier de gouden regel: indien je aan de top wil blijven, dan moet je mee met de nieuwste trends en technologieën. Hier vind je 5 trends die in 2013 nog meer hun stempel zullen drukken op Pay-Per-Click advertising.

Consumenten worden slimmer

Dit zien we al enkele jaren, maar in 2013 zal deze trend zich nog verder doordrukken. Consumenten worden slimmer, en weten alsmaar beter te vergelijken tussen verschillende retailers. Voordat ze een winkel binnenstappen hebben ze vaak al een aankoopbeslissing genomen. Ze zoeken vooraf info over het product, en over het merk.

Als handelaar moet je hierop inspelen. Onderzoek wat jouw klanten belangrijk vinden, en speel hierop in. Ben je bijvoorbeeld actief in de concurrentiële smartphone-markt, en weet je dat klanten graag vergelijken, overweeg dan om reviews toe te voegen aan je advertenties.

Video wordt steeds belangrijker

Youtube is al lang geen site meer die exclusief voorbehouden is voor tieners op zoek naar muziekvideo’s. Zie het als een bijkomend kanaal waar je je bedrijf of merk kan profileren. Google heeft een heel platform voor Youtube ads uitgebouwd waar je als adverteerder munt kan uitslaan.

Bovendien worden de mogelijkheden steeds groter, dankzij nieuwe features als de integratie van Youtube met Adwords en Youtube retargeting.

Mobile Advertising

Net als video is ook mobile een trend die nauwelijks nog te negeren valt. Hoewel steeds meer mensen mobiel op het web surfen, blijft het aantal mobiele adverteerders nog steeds achterop hinken. Het aanmaken van een mobiele website mag dan wel een kleine investering vergen, dit is razendsnel terug te verdienen door gericht op je mobiele website te adverteren.

Om de mogelijkheden voor je eigen bedrijf of merk te achterhalen, is het voldoende om even in Google Analytics te kijken hoeveel bezoekers mobiel op je website surfen.

Stijgend belang van microconversies

Microconversies zijn al een kleine rage bij doorwinterde adverteerders, en in 2013 zal het belang nog verder stijgen. Microconversies zijn acties die op de websites geregistreerd worden, maar die minder belangrijk zijn dan de eigenlijke conversies, zoals een transactie. Voorbeelden van microconversies zijn bijvoorbeeld het opzoeken van een contactpersoon, of het downloaden van een brochure.

Het nut van microconversies zit hem voornamelijk in het verhogen van de meetbaarheid van je website. Niet iedereen die op je website terechtkomt zal immers een conversie, zoals een aankoop, uitvoeren. Om toch te weten wat bezoekers op je website uitvoeren, kan je werken met microconversies. Bovendien is dit een goede manier om toch een waarde te geven aan een PPC-klik.

Dynamic Display Ads

Relevantie speelt een grote rol bij PPC advertising. Jarenlang waren Dynamic Keyword Insertion en Sitelinks de meest gangbare technieken om advertenties relevanter te maken voor gebruikers.

Recent is daar de Dynamic Display Ads feature bijgekomen. Met de Dynamic Display Ads worden display ads dynamisch gegenereerd op basis van de zoekopdracht van de gebruiker of de inhoud van een website. Dit moet de relevantie voor de gebruiker nog verhogen. Ook Dynamic Search Ads zullen specifieke ads genereren op basis van de inhoud van je website.

Deze twee features zijn nog nieuw en niet volledig ingeburgerd bij adverteerders, maar het zijn zeker twee zaken die we als adverteerder nauw zullen opvolgen in 2013.

Executive Summary

PPC-trends voor 2013
Wil je aan de top blijven, dan moet je mee met de trends. Ontdek hier 5 PPC-trends voor 2013.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *