Tips recht uit de Social Media Kitchen: leve Snapchat, bye bye ruis!

social media kitchen

Social Media Kitchen opende dit jaar opnieuw zijn deuren en heeft intussen twee geslaagde edities achter de rug. Het concept: luchtige lunchsessies over de jongste trends in (online) marketing en communicatie, en dat vergezeld door heerlijk verse sushi. Hoe kun je als bedrijf inspelen op het gebruik van ad blockers? En hoe moeten we omgaan met advertentieruis die de consument overspoelt? Het waren maar enkele topics die aan bod kwamen tijdens dit initiatief van Linkman en Queromedia. Volgende afspraak op vrijdag 16 juni!

Tijd om Snapchat te omarmen

Linkman-oprichter Philippe De Puydt zoomde in onze Social Media Kitchen in op hét platform van 2017: Snapchat. De waarde van de social media-app is in minder dan 8 maanden gegroeid tot maar liefst 28 miljard dollar. En het aantal gebruikers blijft groeien. Daarmee is het allang geen exclusief millennials-speeltje meer, maar een belangrijk medium waarop je ook als onderneming maar beter niet ontbreekt. Audiovisuele content verbinden aan je merk is een kunst op zich, en vergt heel wat expertise. Maar wie hierin durft te investeren, plukt sowieso de vruchten.

Meer of minder content?

Content, content, content. Tot voor kort was het dé manier om meer bezoekers naar je website te lokken. Maar vandaag volstaat dat niet meer, benadrukte Dennis Nichols, account director bij Queromedia-Linkman. Als bedrijf is het geen prioriteit om méér content te bieden, maar om betere content te produceren. Het is niet de hoeveelheid die primeert, wel de verscheidenheid en de kwaliteit.

We moeten niet méér, maar betere content produceren

Click to tweet!

Neem als bedrijf je content onder de loep, en probeer die op te delen in verschillende kwalitatieve stukjes content. Zo kun je een blogartikel opdelen in een creatieve visual, verschillende social posts of een infographic. Ten slotte komt het erop aan al die microcontent te gaan promoten via social media en andere kanalen.
social media kitchen

Leg de ruis aan banden

Jan Algoed, creative director bij Queromedia-Linkman, stond stil bij de huidige impasse in de reclamewereld. Er is zo veel ruis, zo veel (slechte) content, dat de consument zichzelf afschermt. Door bijvoorbeeld een ad blocker te installeren of te betalen voor kanalen zoals Netflix en Spotify waar geen reclame aan te pas komt. We have overstuffed the bird: adverteerders moeten zichzelf intomen en minder, maar betere boodschappen de wereld in sturen.

YouTube branding en facebook ads

Jeroen Joossens, account manager bij Queromedia-Linkman illustreerde dit met enkele cases. Ondernemingen zoals Tadaaz en Sylphar bewijzen dat een grote verscheidenheid in je content wérkt. Sylphar zet volop in op YouTube-branding en Facebook-ads om een zalfje tegen wallen te promoten. Tadaaz slaagt er met gediversifieerde content in om zelfs op de enorm competitieve markt van kaartjes een plek bovenaan in Google te bemachtigen.

Zin om er op 16 juni bij te zijn en mee te praten over de trends in social media? Schrijf je snel in!

social media kitchen

Executive Summary

Social Media Kitchen opende dit jaar opnieuw zijn deuren en heeft intussen twee geslaagde edities achter de rug. Wat kwam er aan bod?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *