Is jouw onderneming klaar voor 2014?

online-marketing-trends-300x257Door de komst van sociale media en de groeiende e-business zijn consumenten meer dan ooit online aanwezig. Deze nieuwe mentaliteit heeft het bedrijfsleven sterk door elkaar geschut. Omhels als onderneming alvast deze ‘nieuwe consument’ en volg de volgende vijf trends nauwgezet op.

1. Content is het nieuwe SEO

Door de verschillende Google updates – Panda en Penguin – heeft Google meer een meer de nadruk gelegd op het belang van kwalitatieve content. SEO heeft de switch gemaakt van een puur technisch aspect naar slimme content marketing. Wil je als onderneming gevonden worden door je potentiële consument? Zorg dan dat je content gaat creëren dat je doelpubliek interessant vindt en entertaint. Zowel voor grote als kleine ondernemingen wordt het belang van een strategische content marketing essentieel.

2. Mobiele apparaten

Het gebruik van mobielen apparaten (zoals smartphones of tablets) zit stevig in de lift. Afgelopen jaar is de historische kaap van 1 miljard verkochte smartphones overschreden en de toegang tot mobiel internet was nog nooit zo wijdverspreid. Deze nieuwe mindset opent heel wat mogelijkheden. Consumenten zijn onderweg en zoeken onmiddellijk hun vraag of informatie op. Dan is het aan jouw om een antwoord te bieden. Zorg dat je een consument steeds van de nodige informatie kan voorzien. Denk op deze manier mee met je consument!

3. Authentieke communicatie

Je consument toeschreeuwen is (volledig) verleden tijd. Herwin hun vertrouwen en maak je (online) communicatie opnieuw authentiek. Door de enorme online toegankelijk doorprikken consumenten onmiddellijk onechte marketing slogans of statements. Overdrijf niet en werk met je consument samen. Geef hen nuttige content, ga zo een eerlijke interactie aan en help hen waar nodig. Het is voor hen dat je het doet!

4. Design & Usability

De online consument is door de jaren heen een echte ervaringsdeskundige geworden wat design en usability betreft. Hou hier rekening mee! Enkel een website bouwen die voor jezelf functioneel is, werkt niet meer! Toets de bruikbaarheid af vanuit een consumentenperspectief en voorkom dat je consumenten al vanaf het begin afhaken.

5. Sociale interactie

Een laatste trend die we toelichten is de stijgende nood aan sociale interactie. De populariteit van sociale mediaplatformen maakt het mogelijk om effectief een één op één relatie aan te gaan met je consument. Consumenten zijn steeds op zoek naar interacties. Gebruik je sociaal media platformen niet om te schreeuwen, maar lok echte, authentieke interacties uit met je doelpubliek.

Executive Summary

Online marketing blijft continu evolueren. Wij geven vijf opmerkelijke trends mee om je online marketing te gaan optimaliseren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *