87% van de marketeers gelooft in succes met multichannel marketing

Een onderzoek van Sitecore (uitgevoerd door Forrester Research) toont aan dat 87% van de marketeers van mening is dat de verkoop en de winst zullen stijgen wanneer ze overschakelen op multichannel marketing. Ongeveer hetzelfde aantal (86%) gelooft dat een geïntegreerde marketing strategie met verschillende kanalen zal bijdragen tot een succesvol marketing beleid. Volgens ongeveer twee derden van de respondenten is een multichannel klant veel meer waard dan een single channel klant en 6 op 10 vindt gaat akkoord met de stelling dat ze de manier waarop de hun klanten bedienen, moet herbekijken om multichannel bedrijven te worden.


Te weinig concrete actie

Het onderzoek onthult nog meer interessante feiten. 40% van de deelnemers aan het onderzoek liet weten dat ze al bezig zijn met multichannel marketing, terwijl 5% wel interesse heeft maar nog niets concreets onderneemt.

Relatie met IT

Het onderzoek van Sitecore laat ook zien dat 56% van de multichannel marketeers een goede relatie hebben met mensen uit de IT-sector. 28% van de marketeers is er
nog niet heel erg in thuis. Het online onderzoek is uitgevoerd bij 226 organisaties in de VS, Canada, Duitsland, Scandinavië. Singapore en Engeland om de indrukken die rond multichannel marketing leven, te evalueren.

Executive Summary

Multichannel marketing zit in de lift
Onderzoek toont aan dat bedrijven geloven in geïntegreerde marketing strategie

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *