5 afgrijselijke marketingvoorspellingen die we niet meer willen horen

marketing voorspellingen

Rond deze tijd van het jaar, verschijnen er honderden marketingvoorspellingsberichten. Je kent ze wel, de berichten over wat het komende jaar ons zal brengen op vlak van marketing. Terwijl niemand werkelijk weet wat er zal gebeuren. Soms zijn ze super interessant en krijg je nieuwe inzichten, maar vaak zijn het ook herhalende berichten die je tijd verspillen. Dit jaar nemen we het anders aan, hier zijn 5 voorspellingen die we herhaaldelijk zagen terug komen en die we niet meer willen horen!

1. Volgend jaar wordt HET jaar van mobiele marketing

Ieder jaar opnieuw wordt ‘het jaar van Mobile’ aangekondigd, misschien zal deze trend in 2014 eindelijk aanslaan? Op dit moment neemt mobiel verkeer 15% van het internetverkeer in, we kunnen dus stellen dat de mobiele trend er al is!

2. Klanten zullen de controle van uw zakelijke relatie overnemen

Dit is opnieuw een voorspelling die al gebeurd is. Klanten als groep hebben altijd de controle in de relatie met jouw bedrijf, dat is hoe vraag en aanbod werkt. Wat er veranderd is? Individuele klanten hebben een grotere invloed op jouw bottom line als gevolg van de nieuwe media.

3. Sociale media zal volledig draaien rond betrokkenheid

Betrokkenheid is niet het enige dat belangrijk is op social media. Je moet je tactiek wijzigen als je wil groeien en verkeer naar je website wil brengen. Betrokkenheid kan zeker wel succes aangeven op alle drie gebieden, maar door al jouw tijd en aandacht er op te vestigen zullen je metrics niet bewegen. Zorg dus voor een balans tussen het versturen van berichten, genereren van leads en betrokkenheid genereren bij je volgers.

4. SEO zal sterven

Zulke voorspelingen maken ons enorm ongelukkig. Het is niet omdat Google haar algoritme veranderde, dat het optimaliseren van search verleden tijd is. Mensen zullen nog steeds zoekmachines gebruiken om een antwoord te vinden op hun vragen.

5. Marketeers zullen zich meer richten op visuele content

Mensen houden altijd al van visuele content! Visuele communicatie is al belangrijk van voor de opkomst van het internet. Het was dus zowel vorig jaar, als dit jaar als volgend jaar belangrijk!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *