Mobiele advertenties: enkele cijfers

Met de huidige mogelijkheden op gebied van web analytics kunnen we vaak al een tastbaarder beeld krijgen van de prestaties van mobiele advertenties. Maar er gaat natuurlijk niets boven een paar officiële cijfers van instanties zoals de IAB

Bijna de helft…

Volgens cijfers van de IAB interageert maar liefst 47% van tabletgebruikers met mobiele advertenties die worden weergegeven op hun toestel. En dit meerdere keren per week. Wat betreft smartphones valt dit percentage terug tot een goede 25%.

Bijna eenderde van mobiele gebruikers verklaarde bereid te zijn om te reageren op advertenties die gerelateerd zijn met hun huidige locatie. 48% onder de smartphonegebruikers en 59% onder de tabletgebruikers beweren regelmatig lokale zoekopdrachten uit te voeren op hun mobiele toestellen, terwijl ze bijvoorbeeld thuis TV kijken.

Nog een interessant gegeven: van de deelnemers die zowel een smartphone als een tablet bezaten, beweerde maar liefst 60% de smartphone te verkiezen om snel mobiel informatie op te zoeken. Vergelijk dit met de 20% van deze deelnemers die de tablet verkozen als voorkeurstoestel om mobiel informatie on-the-go op te zoeken en het wordt snel duidelijk dat mobiele advertenties op smartphones zeker het overwegen waard zijn voor marketeers!

Anna Bager (vice-president Mobile Marketing Center of Excellence) bevestigt dit: “The key for marketers is looking at how consumers use these devices in different ways, and tailoring brand messages and strategies accordingly.”

Smartphone gebruik IAB

Executive Summary

Mobiele advertenties op tablets en smartphones
Volgens de cijfers van een rapport van de IAB doen mobiele advertenties het niet slecht op mobiele toestellen zoals tablets en smartphones.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *