iPad steeds populairder bij adverteerders

De iPad wordt steeds meer de lieveling van adverteerders, althans volgens en rapport van MoPub. Het bedrijf onderzocht wereldwijd data van adverteerders op mobile devices in Q4 van 2012. In totaal werden zo 90 miljard impressies geanalyseerd. Uit de cijfers blijkt dat de CTR’s op de iPad veel hoger liggen dan bij de iPhone en andere mobiele toestellen, wat zeker heeft bijgedragen tot de populariteit van het toestel bij adverteerders.

Voordelen van de iPad

Dat de iPad dan toch steeds populairder wordt bij adverteerders is niet te verwonderen. Adverteerders zien in het grote scherm van de iPad steeds meer gelijkenissen met het grote scherm van een desktop. Dit biedt een aantal voordelen waar adverteerders zeker niet onverschillig over blijven. Zo moeten adverteerders bijvoorbeeld niet op zoek naar een volledig nieuwe advertentiestrategie, en hoeven ze geen nieuwe creatives aan te maken. Het is bovendien ook veel moeilijker om je boodschap kwijt te raken op een kleiner scherm.

iPad ads hadden tijdens de maand december een CTR van 1,7% en in de eerste week van Januari zelfs een CTR van 2,2%. De iPhone had in December een CTR van slechts 1,2%-1,3%, en in Januari een CTR van 1,5%. De CTR op Android toestellen lag beduidend lager. Zo lag de CTR van Android smartphones rond de 1%, terwijl de CTR op Android tablets zelfs niet hoger dan 1% uitkwam.

MoPub houdt ook een index bij van de populariteit per ad slot. Dit wordt berekend op het aantal bids dat een bepaald ad slot krijgt. Ook hier zien we de iPad voor het eerst op de eerste plaats staat. In Q4 steeg de index voor iPad naar 5,3, komende van 2,8 in Q3. De index van de iPhone steeg van 3,5 in Q3 naar slechts 5,0 in Q4.

Hogere eCPM bij de iPad

Aan de andere kant zijn de kosten om te adverteren op de iPad ook de hoogste van alle mobiele toestellen. De eCPM van iPad ads steeg van 0,94$ naar liefst 1,40$, een stijging van 48%. De reden voor de dure advertenties op de iPad ligt voornamelijk bij de beperkte advertentieruimte op de iPad. Maar afgaande op de cijfers van MoPub laten adverteerders zich dus zeker niet afschrikken door de duurdere advertentieruimte.

 

Executive Summary

iPad steeds populairder bij adverteerders
Volgens een rapport van MoPub wordt de iPad steeds populairder bij adverteerders. De CTR is de hoogste, maar ook de eCPM.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *