Hoe kunnen marketeers het wearables-publiek aantrekken?

wearables

Marketeers moeten almaar inventiever zijn. Maar aangezien almaar meer mensen een smartwatch hebben, liggen ook daar kansen. Advertenties op smartphones zijn alomtegenwoordig, maar heb je er al over nagedacht om je klanten aan te spreken via wearables? Wij geven je er alvast meer uitleg over!

Wearables: een nieuw scherm, een nieuwe boodschap

Almaar meer mensen investeren in een smartwatch, wat ook logisch is aangezien de technologie met rasse schreden vooruitgaat. Eenmaal technologie samenvalt met de behoeften van consumenten moeten merken zich een nieuwe manier van adverteren aanmeten. Volgens BI Intelligence zal de wearablesmarkt binnen de vijf jaar met 35 procent groeien. Voor elk nieuw scherm staat er wel een adverteerder klaar die een kans ziet om zijn boodschap te verspreiden.

Een belangrijk aandachtspunt voor wie wil adverteren op smartwatches en andere wearable technologie, is leesbaarheid. Mensen moeten in staat zijn om de advertenties snel en nauwkeurig te lezen. Leesbaarheid vormt de sleutel om het wearables-publiek voor je te winnen, want in de toekomst zullen we onze smartwatch – net als de smartphone – honderden keren per dag checken. Vooraleer je consumenten bereikt, moet je dus in het achterhoofd houden hoe je boodschap er zal uitzien. Hieronder kom je er meer over te weten.

Vergroot de leesbaarheid

Cruciaal om klanten te bereiken via wearables zijn een leesbare schrijfstijl en duidelijke afbeeldingen. Aanpasbare tekstformaten zijn dan ook een must, want voornamelijk oudere mensen hebben een groter lettertype nodig als ze advertenties willen lezen. Om daaraan tegemoet te komen heeft Apple een eigen lettertype ontwikkeld – San Francisco genaamd – om de leesbaarheid van de letters op je kleine horlogescherm te vergroten.

Bouw je merkpersoonlijkheid uit

Een adverteerder moet er rekening mee houden dat het lettertype de persoonlijkheid van het merk vertegenwoordigt. Past bij jouw merk een schreefloos lettertype of een met schreef? En kies je voor vette of juist heel fijne letters? Leesbaarheid is een factor in die keuze, maar je lettertype moet dus ook bij je merk passen.

Woordkeuze

Adverteren is een kwestie van de juiste woorden te gebruiken. Dat verandert niet met de komst van wearables. Misschien wordt de woordkeuze zelfs nog belangrijker op deze kleine schermpjes. Consumenten verwachten namelijk dat de boodschap van een advertentie in een oogopslag duidelijk is. Het duurt langer om lange woorden te lezen, dus is het aan te raden om korte, doeltreffende woorden te gebruiken.

Wat brengt de toekomst?

Maar wat betekent dit allemaal? Eén ding is zeker: met de komst van wearables kunnen we nóg sneller informatie raadplegen en verwerken. Alles gebeurt in een oogopslag. Net daarom is het belangrijk dat merken de juiste typografische beslissingen nemen om succes te boeken met wearables.

 

Executive Summary

Heb je er al over nagedacht om je klanten aan te spreken via wearables? Met deze tips zijn de mogelijkheden legio!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *