3 advertentie-extensies voor meer clicks op mobiele advertenties

Nu Google de Enhanced campaigns heeft aangekondigd, zal mobiel adverteren veel gemakkelijker gaan dan voorheen. Eerder had Google online marketeers aangeraden om afzonderlijke advertentiegroepen te creëren voor desktop en smartphone gebruikers. Gelukkig is deze tijdrovende klus dankzij de Google Adwords Enhanced campaigns binnenkort verleden tijd en kunnen mobiele gebruikers getarget worden met dezelfde campagnes die voor desktop zoekopdrachten gebruikt worden.

Advertentie-extensies voor mobiele advertentiesNu mobiele advertenties gemakkelijk te beheren zijn, is het de hoogste tijd om deze advertenties te optimaliseren voor mobiel gebruik. Daarvoor kan je beroep doen op advertentie-extensies. Advertentie-extensies zijn immers de snelste en gemakkelijkste manier om je advertenties aantrekkelijker te maken voor mobiele gebruikers. Met deze 3 advertentie-extensies haal je gegarandeerd meer clicks uit je mobiele advertenties!

1. Aanbiedingsextensies

Aanbiedingsextensies zijn een nieuwe vorm van advertentie-extensies die je kan gebruiken om bezoekers coupons, kortingen en andere promoties aan te bieden die ze offline kunnen gebruiken. Wanneer bezoekers klikken op zo’n aanbiedingsextensie, zullen ze terechtkomen op een speciale landingspagina waar ze de promotievoucher kunnen afdrukken of opslaan.

Vooral in combinatie met locatie-extensies kunnen aanbiedingsextensies hun vruchten afwerpen. Zo geven aanbiedingsextensies aan adverteerders de mogelijkheid om de kloof tussen online en offline te dichten door online interesse om te zetten naar offline klanten. Google houdt bovendien bij hoeveel keer men reeds een promotievoucher afdrukte of bewaarde, zodat je snel en gemakkelijk je ROI kan inschatten.

2. Locatie-extensies

Ten minste 1 op 3 mobiele zoekopdrachten hebben een lokale ondertoon, dus als je als bedrijf voordeel kan halen uit lokale mobiele zoekopdrachten, moet je voor je mobiele advertenties zeker en vast gebruik maken van locatie-extensies. Via deze locatie-extensies kan je lokale data over jouw bedrijf, zoals een telefoonnummer en adres, toevoegen aan je mobiele advertenties. Deze lokale gegevens verschijnen bovendien prominent in je advertenties, zodat deze groter lijken en op die manier zullen opvallen.

Bij mobiele gebruikers is de aankoopintentie meestal groter dan bij de desktopgebruikers. Ze zijn immers vaak onderweg en bevinden zich al in de buurt van jouw bedrijf. Als je deze mobiele gebruikers dan advertenties met een fysieke locatie of telefoonnummer van jouw bedrijf kan aanbieden, kunnen ze onmiddellijke actie ondernemen, zonder eerst naar de contactgegevens op je website te moeten zoeken en zal je een groot concurrentievoordeel hebben.

3. Oproepextensies

Oproepextensies zorgen ervoor dat het telefoonnummer van jouw bedrijf aanklikbaar wordt in je mobiele advertenties. Door op dit telefoonnummer te klikken, kan de mobiele gebruiker rechtstreeks naar jouw bedrijf bellen om een bestelling te plaatsen. Met oproepextensies wordt het conversiepad dus aanzienlijk verkleind.

Executive Summary

Optimaliseer je mobiele campagnes met advertentie-extenties
Vooral aanbiedingsextensies, locatie-extensies en oproepextensies zijn ideaal voor mobiele advertenties.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *