Twitter stapt mee in geo-locationverhaal: Twitter Place pages

Twitter_PlacesGebruikers kunnen ondertussen al een tijdje hun locatie meedelen via de Places optie van Twitter indien ze hier toelating voor geven. Maar nu lijkt het dat Twitter Places verder uitbreidt met een extra mogelijkheid voor  bedrijven om een locatie te ‘claimen’. Twitter lijkt zich dus klaar te maken om mee in de geo-location strijd te stappen en om een derde inkomstenstroom op te zetten.

De nieuwe optie die werd opgemerkt door de Hacker News community en door Dave Winer, biedt een permanente URL voor specifieke locaties samen met een lijst van mensen die recent getweet hebben van op die locatie met de daarbijhorende tweets. Twitter zelf heeft zelfs al z’n eigen locatiepagina, namelijk Twitter HQ.

Place pages zijn niet nieuw, Places zelf werd in juni gelanceerd en de geüpdate Place pages waren hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van de lancering van de nieuwe Twitter. De ‘claimed by’-optie daarentegen is totaal nieuw. Er is nog maar slechts één enkele locatie die geclaimd werd, die van Twitter HQ, maar dat sluit niet uit dat Twitter de optie aan het testen is met een gelimiteerde set van partners.

Het claimen van Place pages is mogelijk een teken dat Twitter mee wilt genieten van het succes van bedrijven als Facebook en Foursquare op vlak van geo-location. Voor adverteerders is dit zeer goed nieuws omdat ze nu nog een extra kanaal bij hebben om zichzelf te promoten bij miljoenen potentiële klanten. En uiteraard zal ook Twitter hier wel bij varen indien ze de Place pages goed kunnen monetiseren.

De Place pages bieden veel mogelijkheden voor Twitter, ze zouden bijvoorbeeld deals kunnen aanbieden zoals Groupon of ze kunnen de Place pages verkopen aan adverteerders zoals min of meer met de Promoted Accounts zal gebeuren. Twitter zelf zei het volgende over het claimen van Places: “Het claimen van Twitter Places is momenteel niet beschikbaar. We zijn aan het experimenteren met verschillende opties. Bedrijven toelaten om een Place te claimen is een logische zet om in de toekomst te overwegen.”

De optie wordt dus daadwerkelijk getest, alleen weten we niet wat er van de optie zal komen. Bedrijven toelaten om een Place te claimen zal er waarschijnlijk wel komen aangezien dit  voor Twitter een goede bron van inkomsten kan zijn. Voor adverteerders en zeker voor lokale adverteerders zou dit een extra manier kunnen zijn om nog meer zichtbaarheid te verkrijgen. Hopelijk maakt Twitter zijn Place pages wel niet zo duur als de Promoted Tweets en Trends want dan vallen veel adverteerders met een beperkt(er) budget uit al meteen uit de boot.

Twitter_Claim_Place

3 Comments




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *