Post updates op LinkedIn ook mogelijk voor bedrijven

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk kunnen nu ook bedrijven post status updates doen op LinkedIn. Ryan Roslansky, directeur product management bij LinkedIn, wil daarbij meer interactie scheppen tussen bedrijven en followers.

200 miljoen bedrijfsprofielen

Volgens de officiële LinkedIn blog zou het sociale netwerk al meer dan 200 miljoen bedrijfsprofielen tellen. De implementatie van post updates kwam na herhaaldelijke verzoeken van de bedrijven zelf. Hiermee hopen ze vlotter te communiceren met hun followers en meer interactie te creëren. Elke post update kan tot 500 tekens bevatten en het is ook mogelijk om media aan een post toe te voegen, bijvoorbeeld een afbeelding of een video.

Gaat LinkedIn Facebook achterna?

Opvallend is dat ook Facebook onlangs nieuwe features toevoegde die de interactie tussen bedrijven en fans zouden moeten verbeteren. Ook is het mogelijk om de LinkedIn posts te liken en te sharen of een comment achter te laten.

De nieuwe feature werd alleszins met open armen ontvangen, vooral doordat de impact van je posts mooi opgevolgd kan worden aan de hand van nieuwe metrics en analyses. Hieronder een kort filmpje over de LinkedIn Post Status Updates.

Wat denken jullie ervan? Een goede feature of vinden jullie dat zo’n feature niet thuis hoort op een professioneel netwerk als LinkedIn?

 

Via: LinkedIn blog

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *