LinkedIn lanceert vernieuwde Analytics sectie voor bedrijfspagina’s

Het was al enige tijd mogelijk om bedrijfspagina’s aan te maken op LinkedIn, om je bedrijf beter in de kijker te zetten op het sociale netwerk. Maar hoe deze pagina’s precies scoorden, daar was het grotendeels naar gissen. Er was al een Analytics sectie, genaamd Page Insights en Follower Insights, maar deze stelden eigenlijk niet veel voor.

Nu heeft LinkedIn deze Analytics sectie voor bedrijfspagina’s een redesign gegeven, en bovendien verder uitgebreid. De nieuwe functionaliteit is voortaan beschikbaar voor admins van bedrijfspagina’s, en bevindt zich in de tweede navigatiebalk.

Opgedeeld in verschillende secties

De pagina is opgedeeld in verschillende secties. In de bovenste sectie worden bijvoorbeeld de prestaties van de meest recentste posts weergegeven. Admins krijgen voortaan ook veel informatie omtrent de activiteit op elke post, met name het totaal aantal impressies, het aantal kliks en het aantal interacties. Om het de admin helemaal gemakkelijk te maken, wordt ook de datum en een link naar de posts voorzien. Op die manier wordt het veel eenvoudiger om prestaties van posts beter te analyseren.

De analytics pagina vertoont standaard de posts van de voorbije 15 dagen, maar er is ook een drop-down menu voorzien waarmee je een andere tijdspanne kan selecteren.

Prestaties van Linkedin berichten

Onder de bovenste sectie is een grafisch overzicht voorzien, waarbij de prestaties van elke post doorheen de tijd wordt weergegeven. Links worden de impressies weergegeven, en rechts de activiteit op de posts. In de rechtse grafiek kan de admin kiezen uit kliks, likes, comments en shares. Er wordt telkens een onderscheid gemaakt tussen organische kliks en kliks afkomstig van sponsored updates.

De nieuwe analytics sectie biedt ook relevante informatie over volgers van de bedrijfspagina. Al deze informatie is natuurlijk LinkedIn-gerelateerd. Dat kan gaan over zijn functie en de anciënniteit van de persoon.

Vergelijken ten opzichte van concurrenten

Tot slot nog een leuke nieuwe feature onderaan de pagina. ‘How You Compare’ vergelijkt jouw eigen bedrijfspagina met die van vergelijkbare bedrijven in dezelfde sector.

Executive Summary

Vernieuwde LinkedIn Analytics
De Analytics sectie voor bedrijfspagina’s op LinkedIn heeft een redesign gekregen, en is verder uitgebreid.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *