Hoe een LinkedIn profiel maken dat opvalt?

LinkedIn profiel

LinkedIn kondigde onlangs aan dat het sociale netwerk ondertussen meer dan 200 miljoenen leden telt. Het wordt dus steeds moeilijker om tussen al die leden gevonden te worden door mensen die op zoek zijn naar iemand met jouw profiel. Daarom is het aangeraden om je LinkedIn profiel aan te vullen met jouw persoonlijke ambities, je eigen doelstellingen, en je vaardigheden en ervaring extra in de kijker te zetten, zodat je een LinkedIn profiel maakt dat opvalt!

LinkedIn profiel maken dat opvaltToon je ambitie en persoonlijke doelstellingen

In de eerste instantie is het cruciaal dat je via je LinkedIn profiel voldoende ambitie laat uitschijnen, zodat bedrijven en andere professionals zien dat je zin hebt in de toekomst. Maak ook ruimte voor persoonlijke doelstellingen en maak duidelijk wat je wil bereiken.

Vermeld tevens waarom je lid van LinkedIn bent geworden. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar goede sociale contacten om je andere online marketing activiteiten te ondersteunen of wil je door andere professionals gezien worden als belangrijke nieuwsbron? Het definiëren van ambities en doelstellingen zal de toon zetten voor je volledig LinkedIn profiel.

Waar ben jij mee bezig en wat is jouw toegevoegde waarde?

Vooraleer je een LinkedIn profiel aanmaakt of verbetert, is het noodzakelijk om een definitie van jezelf te noteren. Waar hou jij je mee bezig, hoe doe je dat en voor wie doe je dat? In welk domein op welke locatie ben jij actief en wat is jouw toegevoegde waarde? Probeer op deze vragen te antwoorden in 2 à 3 zinnen met bijpassende titel en plaats dit tekstje op je profiel. Op die manier wordt jouw profiel door de LinkedIn zoekmachine sneller gevonden.

Benadruk je vaardigheden en ervaring

Uiteraard is het zeer belangrijk om je specifieke vaardigheden en eerdere ervaring extra in de verf te zetten. Dat doe je in de eerste plaats door al je vaardigheden en voorgaande ervaringen in te vullen bij de daarvoor voorziene plaats. Let er op dat je vaardigheden overeenkomen met je werkervaring en gebruik zoekwoorden die voorkomen in functietitels en job omschrijvingen.

Je kan eveneens gebruik maken van de ‘custom URL’ en de URL aanpassen volgens je specifieke eigenschappen of belangrijkste werkdomein, bijvoorbeeld online branding.

Zorg er ten slotte voor dat je titel en samenvatting unieke inhoud bevat en voldoende opvalt. In de samenvatting verwelkom je jouw publiek en maak je het publiek benieuwd naar wat volgt. Som niet meteen al je ervaring en vaardigheden op, maar voorzie bijvoorbeeld contactinfo, zoals een website of blog, een e-mailadres, blogartikels, video’s, etc.

Executive Summary

LinkedIn heeft intussen al meer dan 200 miljoen leden
Lees hier hoe jij een LinkedIn profiel kan maken dat opvalt tussen al deze LinkedIn leden!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *