4 tips voor content marketing op LinkedIn

content marketing op linkedin

content marketing op LinkedInDe lancering van Showcase Pages een tijdje geleden maakte LinkedIn nog aantrekkelijker voor content marketeers. De Showcase Pages, en een reeks andere features zoals bijvoorbeeld Sponsored Updates, maken het immers veel gemakkelijker om relevante content direct bij je doelpubliek te brengen. LinkedIn is daardoor geen zuiver professioneel netwerk meer; het netwerk wordt langzaam maar zeker ook een content marketing platform. Maar hoe integreer je LinkedIn in je marketingstrategie om meer traffic naar je website en blog te genereren? Hieronder zetten we enkele tips op een rijtje.

Meer visibiliteit dankzij Sponsored Updates

Via Sponsored Updates zijn je posts meer prominent aanwezig in de newsfeeds van je doelpubliek. Het is een krachtige feature die je dus niet over het hoofd mag zien: je kan namelijk effectief en gericht targeten en een grotere CTR bewerkstelligen door enkel het doelpubliek aan te spreken dat geïnteresseerd is in je content.

Bouw een gericht netwerk

Je hoeft niet zomaar elk verzoek te aanvaarden op LinkedIn. Zorg dat je een gericht netwerk opbouwt met mensen uit je sector die geïnteresseerd zijn in wat je doet en stem je content op hen af. Door je netwerk vervolgens aan te sporen om met jou en je content in ‘gesprek’ gaan, bouw je een netwerk dat relevant is voor je bedrijf en bovendien bereid is om te engageren.

Sociaal zijn werkt !

We kunnen het niet genoeg benadrukken: sociaal zijn en gesprekken voeren is en blijft de basis voor elke social media strategie. Goede content maken en delen is natuurlijk essentieel, maar om een platform als LinkedIn écht effectief te gebruiken, moet je deelnemen aan gesprekken, vragen stellen en beantwoorden, en interacties aangaan met de leden van je netwerk. Zonder engagement, geen loyaliteit of sales!

Het belang van LinkedIn Groups

LinkedIn Groups kunnen de verspreiding van je content in een stroomversnelling helpen. Je moet ze natuurlijk wel correct gebruiken. Via LinkedIn Groups kan je meer persoonlijke relaties met LinkedIn-gebruikers in je sector opbouwen. Laat je opmerken in een groep door relevante content te delen en advies te geven, dan komt de rest vanzelf.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *