Linking outside the box: linkbuilding anno 2014

linkbuilding

Waar moet linkbuilding anno 2014 aan voldoen?Hoe meer websites naar jouw pagina of blog linken, hoe meer gezag je opbouwt, wat dan weer je ranking in Google ten goede komt. Maar anno 2014 gelden andere wetten voor linkbuilding dan vijf jaar geleden. Linkbuilding 2.0 draait om relaties. Mensen maken links, niet de websites. Zorg er dus voor dat je mensen ervan kunt overtuigen naar jouw site door te verwijzen. Dit en andere tips lees je hieronder.

Linkbuilding = werken aan je relaties

Relaties opbouwen met mensen doe je tegenwoordig via de sociale media. Journalisten, bloggers, experts uit je domein, het maakt niet uit: zorg dat je ze volgt op Twitter, Facebook en LinkedIn en creëer interactie tussen jou en je publiek! Ook door gastbloggers aan te trekken kun je aan linkbuilding doen. Zij doen je na verloop van tijd vast graag een plezier terug.

Linkbuilding = kijken naar een sneeuwbal

Hoe meer links je verzamelt, hoe minder zorgen je je moet maken. Wanneer linkbuilding juist wordt aangepakt, creëer je al gauw een sneeuwbaleffect waar je jaren plezier aan beleeft. Een efficiënte manier om vlug links te verzamelen is door reviewcampagnes op poten te zetten. Wie over jouw producten schrijft, kan niet anders dan een link naar je product- of categoriepagina toevoegen!

Linkbuilding = kwaliteit leveren

Wie wil dat er gelinkt wordt naar zijn of haar pagina moet kwaliteit leveren. Wie kwaliteit wil leveren moet weten waarover hij of zij schrijft. En dus trek je maar beter veel tijd uit om je te verdiepen in je onderwerpen! Kruip niet te vlug achter de schrijftafel, maar durf een paar dagen te nemen voor research. Dat lijkt erg inefficiënt, maar de rijkdom die je uit zo’n gedetailleerd onderzoek haalt, levert je voldoende stof op voor meerdere artikelen!

Linkbuilding = schrijven op maat van je doelpubliek

Bepaal je onderwerpen en invalshoeken aan de hand van wat je prospects willen. Creëer content waar je doelpubliek iets aan heeft. Enkel dan word je opgepikt en stijg je boven de middelmaat uit. Het juiste verhaal naar de juiste journalist of blogger sturen is van groot belang om resultaten te boeken. Het kan ook geen kwaad om, alvorens je idee helemaal uit te werken, eens te polsen bij je doelpubliek of ze wel zitten te wachten op jouw input. Je zou ervan versteld staan hoe waardevol de feedback is die daaruit voortvloeit.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *