Cuttherope in IE9 – Slimme manier om gebruikers te lokken

Cut the rope is een spel dat initieel als app voor de iPhone beschikbaar was, maar nu gebruikt wordt om de kracht van Internet Explorer (IE) 9 in combinatie met HTML5 te tonen. En om eerlijk te zijn, het spelletje zelf is wel vrij verslavend en lijkt een beetje op Angry Birds, vandaar ook het succes en waarschijnlijk ook net daarom dat Microsoft dit spelletje gebruikt om meer gebruikers z’n nieuwe browser te laten downloaden.

Het spel Cut the rope is op zich vrij simpel en heeft wel iets weg van Angry Birds. De bedoeling is om een snoepje dat aan een koordje (of meerdere koordjes) hangt met verschillende hulpmiddelen zoals zeepbellen en een soort van luchtkussens tot bij een klein, groen wezentje – genaamd Om Nom – te krijgen zodat die het kan opeten. Voordat je het snoepje tot bij Om Nom brengt, moet je wel trachten zoveel mogelijk sterren te raken op je weg naar het wezentje.


En nu komt het marketingtruukje: eens je aan de 3e wereld wilt beginnen, krijg je onderstaande boodschap te zien. Slimme manier om zowel de kracht (o.a. qua grafics en snelheid) van je browser te tonen maar ook om meteen je nieuwe product te laten downloaden en dus gebruikers te lokken. Via de Behind The Scenes button (rechts bovenaan) krijg je bovendien ook nog ‘Developer Candy‘: het verhaal achter het omzetten van een spel dat voor iOS geschreven werd naar JavaScript & HTML5 waarmee enkele van de troeven van HTML5 geshowcased worden, zoals: canvas-rendered graphics, browser-based audio and video, CSS3 styling en WOFF fonts.

cuttherope-ie9-download

Het marktaandeel van Internet Explorer is sinds juli 2008 met bijna 30% gedaald en Chrome en Firefox komen gevaarlijk dicht in de buurt. Microsoft kan met IE9 dus bewijzen dat het terug een zeer krachtige en snelle browser in huis heeft waarmee je ook goed leuke spelletjes kan spelen…

Source: StatCounter Global Stats – Browser Market Share

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *