Waarom je gek zou zijn om je Instagram-marketing te vergeten

instagram-marketing

Instagram is voor veel bedrijven het vergeten zusje van Facebook en Twitter: niet het kanaal waarop je inzet om je marketingstrategie te versterken. Onterecht! Richt je pijlen op het onaangeroerde potentieel van de Instagram-marketing – en sta versteld.

Kijken naar de radio

Kijk maar eens naar Studio Brussel. Hoezo, kijken naar een radiozender? Jazeker: de jongerenradio heeft een razend populaire Instagram-account. Bij StuBru begrijpen ze dat Instagram het ideale platform is om hun fans een blik achter de schermen te gunnen. De StuBru-webredactie heeft een kip met gouden eieren gevonden: met de spontaan ogende beelden op hun Instagram-account geven ze de luisteraar exact wat hij graag ziet. Want ja, het oog wil ook wat – zelfs bij radioluisteraars.

Over visuele identiteit en storytelling

Visuele identiteit: dat is wat Studio Brussel opbouwt op Instagram. Instagram is een niet te versmaden kanaal om aan visuele storytelling te doen: uitgerekend de vorm van communicatie die het gemakkelijkste zijn doel bereikt. Bovendien vind je op Instagram een heel andere community dan op Facebook of Twitter. Geen bijtende commentaren en bitsige discussies – enkel vrolijke foto’s die je liket met een schattig hartje.

Visuele storytelling: de vorm van communicatie die het gemakkelijkste zijn doel bereikt.

Click to tweet!

Instagram-marketing doe je zo

Hoe verhoog je je populariteit op Instagram? Een paar nuttige tips:

  1. Post véél. Je fans bladeren razendsnel doorheen hun foto-feed. Stuur je één fotootje per dag de wereld in? Dan verdwijnt het in de massa om nooit meer gezien te worden.
  2. Let op fotokwaliteit. Jan-met-de-pet komt weg met een wazige foto, getrokken met zijn mobieltje – maar jij niet. Wat scoort dan wel? Scherpe foto’s met aantrekkelijke kleuren en een hoog contrast, die iets tonen dat je anders niet te zien krijgt. Een blik achter de schermen bijvoorbeeld, of een voorsmaakje van iets leuks dat nog moet komen.
  3. Engageer je publiek. Vraag bijvoorbeeld aan je klanten om een foto te maken van jouw product en jou te taggen. De hashtag leidt nieuwe klanten rechtstreeks naar jouw account.
Executive Summary

Instagram, het excentrieke maar weinig nuttige zusje van Facebook en Twitter? Absoluut niet. Investeer wat tijd en moeite in je Instagram-marketing en je ‘fanbase’ groeit zienderogen. Zo haal je het maximum uit je sociale-mediastrategie.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *