Maak kennis met de coole bushalte van Qualcomm

We zijn allemaal wel fan van een leuk streepje guerilla marketing. We hebben deze week al enkele leuke campagnes zien passeren, en we sluiten de week af met een laatste campagne.

In deze campagne verrast elektronica-fabrikant Qualcomm mensen aan de bushalte op een orginele manier. Via een affiche aan de bushalte worden wachtende mensen opgeroepen om te surfen naar de website van Qualcomm. Ze worden getriggerd door slogans zoals In a Hurry? of Seen it all?

Wanneer ze gehoor geven aan de oproep, en naar de link op de affiche surfen, worden ze door de eektronicagigant op een originele manier beloond. De man die inging op de slogan In a Hurry? wordt bijvoorbeeld opgepikt door een aantrekkelijke jongedame in een blitse Lambo, en de man die reageerde op Seen it all? krijgt een sledehonden voorgeschoteld.

HTC One & 4G-chip

De campagne zet Qualcomm op het juiste moment terug in de kijker. Het bedrijf heeft immers heel wat interessante nieuwtjes aan te kondigen. Eerder deze week werd de HTC One aan de wereld voorgesteld, die met de Qualcomm software voor een groot deel op rekening van de elektronicareus mag geschreven worden.

Ook kondigde Qualcomm aan dat het recent een chip heeft ontwikkeld die 4G wereldwijd mogelijk maakt met één enkele smartphone. Wil je vandaag op 4G surfen, dan moet je rekening houden met de frequentie van het gebied waar je op 4G wil surfen. In Europa is dat bijvoorbeeld de frequentie 1800, terwijl dit in de VS 1900 of 2000 is.

Executive Summary

De coolste bushalte?
Qualcomm maakt het wachten in de bushalte leuk, in deze leuke virale campagne.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *