Vier tips om je lokale SEO-succes te verbeteren

lokale SEO

lokale SEO 2014Wie het potentieel van zijn website optimaal wil benutten, gaat maar beter niet voorbij aan lokale zoekmachine optimalisatie. Ook in 2014 blijft lokale SEO aan belang winnen. Hier alvast vier tips om je lokale SEO-strategie helemaal op punt te zetten.

Publiceer regiospecifieke content voor elke locatie

Sinds de Hummingbird-update legt Google de focus op conversational search, wat betekent dat er meer aandacht uitgaat naar de zoekterm in zijn geheel, in plaats van naar bepaalde woorden of woordgroepen. Het belang van relevante content wordt zo nog groter. Een ander gevolg van de update is dat ook lokale SEO nog meer gepromoot wordt.

Zowel zoektermen zonder plaatsnaam [zoekmachine marketing] als zoektermen met plaatsnaam [zoekmachine marketing kontich] genereren meer lokaal zoekverkeer. Wil je je lokale klantenpotentieel optimaal benutten? Dan komt het erop aan om voor elke locatie waar je actief bent voldoende regiospecifieke content te publiceren.

Google+ pagina: een must

Je website SEO-vriendelijk maken voor lokale gebruikers is een goeie start, maar daar stopt het niet. Ook je Google+ pagina moet je constant monitoren en optimaliseren. Heb je nog geen Google+ pagina? Maak er dan als de bliksem één aan! Al was het maar omdat Google nog meer dan vroeger belang hecht aan reviews op Google+.

Denk mobiel

De opmars van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets is onstuitbaar. Om je lokale doelpubliek te bereiken is een mobielvriendelijke website cruciaal. Ondernemingen die niet op de mobiele kar springen, dreigen een aanzienlijk aantal lokale klanten te mislopen.

Wees toegankelijk

Aangezien lokale mobiele gebruikers meestal onderweg zijn, willen ze geen tijd verspillen met een lange zoektocht naar contactinformatie. Maak het fysieke adres van je onderneming zichtbaar voor gebruikers en zet een link naar de bedrijfslocatie op Google Maps.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *