Online adverteerders moeten werk maken van hun ad extensions

Het aantal adverteerders dat via Adwords adverteert neemt alsmaar toe. Dat betekent dat er steeds meer concurrentie is voor die begeerde topplaatsen in de Google zoekresultaten. Maar ook als men terecht komt in die top 3, dan is het nog van belang om eruit te springen. Adwords reikt de adverteerder verschillende mogelijkheden hiervoor, één hiervan zijn de ad extensions.

Deze extensies kunnen een advertentiecampagne die extra visibiliteit geven die nodig is om meer clicks te krijgen. Ook al ben je niet de absolute nummer één. Ad extensies geven ook de mogelijkheid om meer over onderneming te tonen zoals de locatie of het telefoonnummer. Men kan ook links toevoegen naar andere producten in uw gamma. Zo zien we de laatste tijd ook steeds vaker aanbiedingen verschijnen bij de advertenties. Al deze opties kunnen ervoor zorgen dat de CTR aanzienlijk stijgt. Hieronder gaan we overlopen welke mogelijkheden de ad extensions bieden voor jouw Google Adwords campagnes.

1. Sitelinks: Korte en relevante content

Sitelinks zijn de extra links die onder advertenties in de top 3 worden getoond. Deze regels geven de mogelijkheid om extra informatie te geven over acties en andere producten zonder ruimte te moeten inboeten in de advertentie zelf. Zo zorgt men ervoor dat de bezoekers naast de advertenties meteen die extra info krijgen over uw aanbod wat er voor zal zorgen dat de CTR zal verbeteren.

Drie onderdelen die men zeker moet overwegen om in de extensies op te nemen, zijn:

  • Probeer zoekers te leiden naar de best verkopende producten en zorg ervoor dat via deze link makkelijk kan overgegaan worden tot een aankoop
  • Gebruik de extensies om tijdsgebonden promoties op de voorgrond te brengen
  • De sitelinks zijn ook interessant om secundaire doelen te behalen zoals contactgegevens, inschrijving nieuwsbrief en andere leads.

2. Locatie extensies: Zorg dat je fysiek vindbaar bent

Laat aan de bezoekers weten waar je lokaal bent te vinden. Deze blijk van een fysieke locatie zorgt ook voor dat extra vertrouwen naar de consument toe. Om dit uit te werken biedt Adwords enkele handige mogelijkheden aan.

  • Zo is er de mogelijk om je fysieke locatie te tonen op Google Maps. In de lagere posities verschijnt er een link naar een drop-down van een kaart. Bij de top 3 advertenties wordt een Google maps kaartje aan de rechterkant getoond met de locatie.
  • Deze locatie extensies zijn ook interessant om lokale filialen nationaal en internationaal te promoten
  • Momenteel nog in beta is de mogelijkheid om te bieden voor bepaalde producten op specifieke locaties.

3. Product extensies: De ideale showcase

Door de Adwords campagnes te koppelen aan de Google Merchant Center feed kunnen onder getoonde advertenties een showcase van de door jou aangeboden producten worden getoond. Hier moet er wel voor gezorgd worden dat de Adwords campagnes en de Merchant feed  goed op elkaar zijn afgesteld.

4. Click-to-call: Direct verbinding

Aangezien de hele wereld mobiel wordt, zien we ook dat advertenties hierop inspelen. Zo biedt Adwords de mogelijkheid om via de advertenties met één click meteen over te gaan tot een telefoongesprek. Zelfs zonder de website van het bedrijf te bezoeken. Door dus gewoon te klikken, wordt de bezoeker telefonisch verbonden met het bedrijf. Het verkeer komende van deze extensies zijn de meest waardevolle leads voor een bedrijf.

Maak werk van die Ad Extensies

Zoals men kan zien, kunnen deze extensies een meerwaarde vormen voor een bedrijf. Ze zorgen voor meer visibiliteit waardoor de CTR zal stijgen. Hierdoor zal het aantal conversies toenemen.

Al het bovenstaande is mogelijk zonder enige meerkost. Dus voorzie je advertenties van extensies, best vandaag nog!

 

Executive Summary

Wat? Optimaliseer je AdWords advertenties!
Hoe? Via ad extensions zoals sitelinks en locatie extensies…
Waarom? Om meer op te vallen en om meer conversies te genereren

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *