Nu ook hashtags in zoekresultaten van Google

hashtag in google zoekresultaten

hashtag in googleHashtags worden steeds belangrijker. Dat is ook Google niet ontgaan. Het krachtige #-teken, dat sterk vertegenwoordigd is op Twitter, Facebook, Pinterest en Instagram, is de ideale manier om conversaties te sturen op sociale media en blogs. Google heeft daarom de hashtag opgenomen in haar eigen netwerk Google+ en bovendien hashtags ook vindbaar gemaakt in zoekresultaten. Social media wint daarmee alleen maar aan belang in de wereld van search. Lees even mee hoe het allemaal juist in z’n werk gaat.

Hoe passen hashtags nu juist in het plaatje?

Google integreert de hashtag op drie manieren in haar zoekresultaten: via Google+ posts, via links naar sociale netwerken en natuurlijk ook via organische zoekresultaten. Vooral voor relevante Google+ resultaten heeft Google veel aandacht. Relevante Google+ posts verschijnen immers als uitgelichte zoekresultaten rechts van de organische resultaten. Google toont echter wel enkel posts die publiek zijn of die gedeeld worden met jou. Voorts geeft Google ook links weer waarmee je dezelfde hashtag op andere sociale netwerken kan zoeken.

Een stevig argument voor Google+

Voor marketeers, social media consultants en iedereen die aan SEO doet, is de integratie van de hashtag in Google-resultaten een belangrijke ontwikkeling. De vindbaarheid en dus het belang van hashtags wordt groter en de extra aandacht voor Google+ posts in zoekresultaten maakt ook dat een Google+ account aan belang wint. Naast traditionele search advertising komt er dus meer focus te liggen op Google+ ter ondersteuning van content marketing.

Meer integratie tussen social en search

Als je bedrijf nog geen Google+ account had, dan is deze update alvast een extra incentive. Doordat hashtags nu vindbaar zijn via Google, kruisen social media management en search engine marketing steeds meer elkaars pad. De integratie van social en search maakt Google+ dus zeker en vast het overwegen waard voor je content marketing strategie.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *