Nieuwe tag om duplicated content te vermijden.

Google, Yahoo en Microsoft accepteren vanaf nu de “canonical”  tag, dit om problemen met duplicated content te verhelpen. Vele webshops hebben hier last van. Op pagina’s waarop dezelfde content terugkomt (printversie van pagina, pagina’s van producten met andere kleur of maat, session id’s …) kan je deze nieuwe tag in de head plaatsen. Zo geef je een hint aan zoekmachines om aan te geven wat de originele of voorkeurs url is voor deze pagina’s. Zo is het duidelijk welke pagina’s bij elkaar horen.

4 Comments

  1. Pascal Beyens

    13 months ago

    Ik herinner mij nog een video interview op Web Pro News van Rand Fishkin en Vanessa Fox(kan me vergissen in namen) waarbij Vanessa met veel poeha aankondigde dat niemand zich nog zorgen diende te maken om duplicate content binnen de eigen site.
    Dat hadden ze helemaal onder controle en daar diende niemand zich nog zorgen om te maken.

    En nu wil men een extra tag aansmeren aan webmasters omdat zij(zoekmachines) hun werk niet te goei kunnen doen.

    Dat vind ik persoonlijk vreemd.
    En als je dan ziet naar het beperkte publiek dat je bereikt … Enkel mensen die bezig zijn met SEO gaan dat ding gebruiken.
    Als ze het al gaan gebruiken want ik zie geen reden om het te gaan gebruiken.

    :)

  2. Robert

    13 months ago

    Dit is niet alleen nuttig voor webshops. Denk ook aan bedrijven die een bepaalde cursus in verschillende plaatsen verzorgt in relatie tot het maken van landingspagina’s.

  3. en nog lang niet alle zoekmachines ondersteunen deze nieuwe tag.
    Dit biedt trouwens ook mogelijkheden voor blackhat seo lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *