Nieuwe AdWords-functie: zoekopdrachtpaden in zoektrechters

Google_AdwordsSinds vandaag kunnen adverteerders gebruik maken van een nieuwe functie in AdWords: het rapport ‘Toppaden’ (zoekopdrachtpaden). De functie komt er nadat nieuwe functies toegevoegd werden aan de zoektrechters binnen AdWords. De data die dit rapport oplevert, geeft nog meer inzicht in de zoekopdrachten die gebruikers doen vooraleer ze producten en/of diensten vinden en vervolgens kopen op je site.

Adverteerders hebben de mogelijkheid om brede zoekwoorden te koppelen aan tal van zoekwoorden die gebruikers invoeren. Vervolgens kunnen ze bieden op zoekwoorden, maar wat met de daadwerkelijke zoekopdrachten waaraan deze zoekwoorden zijn gekoppeld?

Gebruikers kunnen nu naar het bestaande toppaden rapport gaan en de optie ‘zoekwoordpad ‘ selecteren bovenaan het rapport in de vervolgkeuzelijst ‘Dimensie’. Dit toont dan de eigenlijke zoekopdrachten die aan hun advertenties gelinkt zijn en waarop geklikt is voor de conversie.

toppaden

Deze nieuwe optie toont wel alleen zoekopdrachten voor zoekadvertenties waarop geklikt werd en niet voor impressies.
toppaden_AdWords

Deze informatie stelt adverteerders dus in staat hun advertenties nog beter te targeten op gebruikers omdat ze nu kunnen achterhalen hoe gebruikers hun site weten te vinden. Daarnaast geef het ook een goed idee op welke zoekwoorden te bieden om conversies te genereren of ondersteuning te bieden in het conversiepad.

Sinds vandaag kunnen adverteerders gebruik maken van een nieuwe functie in AdWords: het rapport ‘Toppaden’ (zoekopdrachtpaden). De functie komt er nadat nieuwe functies toegevoegd werden aan de zoektrechters binnen AdWords. De data die dit rapport oplevert, geeft nog meer inzicht in de zoekopdrachten die gebruikers doen vooraleer ze producten en/of diensten vinden en vervolgens kopen op je site.

Adverteerders hebben de mogelijkheid om brede zoekwoorden te koppelen aan tal van zoekwoorden die gebruikers invoeren. Vervolgens kunnen ze bieden op zoekwoorden, maar wat met de daadwerkelijke zoekopdrachten waaraan deze zoekwoorden zijn gekoppeld?

Gebruikers kunnen nu naar het bestaande toppaden rapport gaan en de optie ‘zoekwoordpad ‘ selecteren bovenaan het rapport in de vervolgkeuzelijst ‘Dimensie’. Dit toont dan de eigenlijke zoekopdrachten die aan hun advertenties gelinkt zijn en waarop geklikt is voor de conversie.

http://3.bp.blogspot.com/_q0bscNXWyfo/TNKcuKLGkaI/AAAAAAAABLY/yqLIe6EBjKI/s400/toppaden1.jpg

Deze nieuwe optie toont wel alleen zoekopdrachten voor zoekadvertenties waarop geklikt werd en niet voor impressies.

http://1.bp.blogspot.com/_q0bscNXWyfo/TNKcmObopxI/AAAAAAAABLQ/IVfr7EAavfQ/s400/toppaden2.jpg

Deze informatie stelt adverteerders dus in staat hun advertenties nog beter te targeten op gebruikers omdat ze nu kunnen achterhalen hoe gebruikers hun site weten te vinden. Daarnaast geef het ook een goed idee op welke zoekwoorden te bieden om conversies te genereren of ondersteuning te bieden in het conversiepad.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *