Mijlpaal voor AdMob: 300 miljard advertenties sinds 2007

In een tweet van Google Mobile Ads, meldde het bedrijf dat het mobiele advertentienetwerk aan zijn 300 miljardste advertentie toe was. Op 3 jaar tijd is dat zeker niet slecht, integendeel. Sinds mei – de vorige mijlpaal voor AdMob van 200 miljard advertenties –  heeft het bedrijf dus nog eens 100 miljard extra advertenties verspreid.

Om je een idee te geven van hoe snel AdMob werkelijk groeit, maken we het volgende optelsommetje: het duurde negen maanden om van 100 miljard advertenties in augustus 2009 aan 200 miljard advertenties te geraken in mei 2010. Amper 5 maanden later mocht AdMob daar nog 100 miljard advertenties bijtellen wat het totaal dus op 300 miljoen brengt in oktober.

Google nam het bedrijf vorig jaar over voor $750 miljoen maar kon de deal pas na 6 maand afronden. Volgens het FTC waren er anti-trust issues gemoeid met de overname maar na 6 maand gaf het FTC dan toch zijn goedkeuring voor de overname en werd AdMob in mei dit jaar door Google overgenomen.

Voor de overname gaf AdMob iedere maand statistieken en data over het mobiele advertentienetwerk vrij maar sinds de overname werden de maandelijkse publicaties tijdelijk gestopt. Wat we wel weten is dat het bedrijf in mei 10 miljoen aanvragen ontvangen heeft voor advertenties. We zijn er vrij zeker van dat dat getal nu een stuk hoger zal zijn. De overname van AdMob was dus wederom een sterke zet van Google om hun mobiele advertentienetwerk en dus ook hun online imperium gevoelig uit te breiden.

AdMob_Twitter

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *