Locatie targetting en offer extentions in Adwords Enhanced Campaigns

Enkele weken geleden kondigde Google de komst van de Adwords Enhanced campaigns aan. De Enhanced Campaigns zullen je als Adwords gebruiker in staat stellen op campagnes makkelijker te optimaliseren op basis van verschillende parameters zoals het tijdstip en de locatie van de zoekopdracht.

Locatie targetting

Google heeft gisteren op de Mobile Ads blog meer details gegevens over de werking en de mogelijkheden van de offer extensions en de locatie targetting in Enhanced Campaigns. Eén van de belangrijkste verbeteringen binnen de Enhanced Campaigns is net dat je binnen één enkele campagne meerdere locaties kan targetten, en je bod kan aanpassen door middel van een veelvoud in te geven van het default bid.

Samen met Enhanced Campaigns komt ook een verbeterde reporting tool die het mogelijk maakt om te kijken welke locatie targets je advertentie heeft getriggerd, en waar de gebruiker juist was wanneer hij je advertentie te zien kreeg.

Stel dat je je locatie settings op default hebt ingesteld, maar dat je toch slechts actief bent in een bepaald gebied, dan kan je via deze tool snel zien of er gebruikers zijn die je advertentie te zien krijgen, maar zich toch niet binnen je werkterrein bevinden. Is dat toch zo, dan is dat het signaal om je settings aan te passen.

Met de Location Extention biedingen heb je als adverteerder bovendien de mogelijkheid om meer te bieden wanneer een gebruiker zich dichtbij een bepaalde locatie bevindt, bijvoorbeeld je winkel.

Offer Extentions

De nieuwe offer extentions zijn momenteel enkel beschikbaar voor campagnes in de VS, maar we hopen natuurlijk dat deze binnenkort ook in de rest van de wereld beschikbaar zijn. Met offer extentions kan een adverteerder zijn advertentie aanvullen met een in tijd gelimiteerde coupon, waarmee een gebruiker kan genieten van een offline promotie.

Een retailer kan de offer extentions bijvoorbeeld gebruiken om meer bezoekers te trekken naar zijn winkel. Je kan de offer extentions ook gebruiken om bijvoorbeeld tijdelijk een korting te geven op een product dat je verkoopt in een winkel in de buurt.

De offer extentions zullen enkel verschijnen wanneer je advertentie bovenaan verschijnt. Je kan ze min of meer vergelijken met de bekende sitelinks.

Executive Summary

Locatie targetting en offer extentions
Google heeft op haar Mobile Ads blog meer details gegeven over de werking van locatie targetting en offer extentions binnen Enhanced Campaigns.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *