Inspelen op digitale consumenten trends met ThinkwithGoogle Insights

Altijd al willen weten wat mensen zoeken? Hoe mensen zoeken? Waar mensen op klikken? Wat mensen aan het zeggen zijn? En wat ze aan het bekijken zijn? Zoek dan niet langer! ThinkwithGoogle Insights biedt het antwoord op jouw vraag en nog zo veel meer!

Iedere online marketeer zou Google Insights for Search ondertussen al meermaals gebruikt moeten hebben als online marketing tool. Maar kennen jullie ThinkwithGoogle Insights al…

De snelheid van web 2.0 en weldra 3.0 groeit aanzienlijk en daarmee ook de snelheid waarmee informatie uitgewisseld wordt. Dit maakt het er voor online marketeers natuurlijk niet makkelijker op om in te spelen op online trends, om een overzicht te houden over hun markt en de daarin spelende trends en wat er zoal gezegd wordt over hun merk. Google biedt soelaas: ThinkWithGoogle Insights is namelijk de digitale cheat sheet voor online marketeers!

ThinkWithGoogle_overzicht

ThinkwithGoogle – Insights: succesvol Google product?

ThinkWithGoogle Insights is één van de eerste producten dat echt succesvol zou kunnen worden. Het bundelt namelijk een enorme schat aan informatie die nog eens onderverdeeld is:

  • per industrie (automobiel, financieel, B2B, …),
  • per media platform (cross media, tv, online, …),
  • per doelgroep (Afro-Amerikanen, moeders, …),
  • en per marketing doelstelling (offline sales verhogen, meet & analyseer, media mix optimaliseren, …)

ThinkWithGoogle

Google levert dus wat het belooft met z’n statement: “Consider this your digital cheat sheet”. Bovendien gaat de informatie die hier te vinden is, alleen maar toenemen wat zeker en vast zal bijdragen aan het succes ervan. Het domein ThinkwithGoogle biedt trouwens nog meer…

Naast Think Insights heb je ook nog het online magazine ‘Think Quarterly‘ dat experts, Google visionairen en innovatoren aan het woord laat over de digitale toekomst. En ten slotte heb je ook nog ‘Think Voices‘ waar men industrieleiders en academici in video’s aan het woord laat over recente issues die het reclame- en marketinglandschap vormen.

Voordelen ThinkwithGoogle Insights voor online marketeers

De inzichten die de site Think Insights biedt, zijn eigenlijk vrij fenomenaal. Think Insights biedt volgende ‘tools’:

  • Recente inzichten – interessante rapporten over recente trends, bv.: 5 stages of travel
  • Research bibliotheek – infographics, studies & video’s opgedeeld per industrie, platform, doelgroep & marketing doelstellingen bv.: Advanced global media trends
  • Planning tools – insight finder & real-time insight tools, bv.: Google Trends
  • Facts & stats – statistieken opgedeeld per industrie, platform, doelgroep & marketing doelstellingen, bv.: “Search heeft rechtstreeks geleid tot 25% van alle online aankopen van toestellen.”
  • Thinking ahead – artikels & studies over toekomstige trends

Planning_tools_ThinkwithGoogle

ThinkWithGoogle bundelt dus alle (marketing) tools die Google te bieden heeft en bundelt daarnaast video’s, statistieken, infographics, studies, enzovoort van zowel Google als van externe partijen.

ThinkwithGoogle Insights is de one-stop shop voor consumenten trends, marketing inzichten en marktonderzoeken of met andere woorden: de natte droom van iedere online marketeer…

P.S.: De schat aan informatie die je op Think Insights vind, kan je trouwens ook perfect gebruiken als content inspiratie. De vele infographics, studies en rapporten bieden vele inzichten waarmee je sterke blogartikels kan schrijven!

Executive Summary

Wat? Think with Google Insights: een schat aan informatie voor online marketeers!
En? De site is uit bèta, kreeg een nieuw design en lijkt nu al van onschatbare waarde te zijn…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *