Infographic: 50+ manieren voor een torenhoge domain authority

domain authority

fgelopen jaar veranderde er een hoop in het SEO landschap. Google ging de strijd aan met spammy content en websites. Google probeert vandaag om de boodschap achter elke pagina te begrijpen, in plaats van zich puur op zoekwoorden te focussen. Heb je vandaag de dag een goede website, met goede content en een goede gebruiksvriendelijkheid, dan is de kans groot dat je goed scoort in de zoekmachine. SEO specialisten en bedrijven richten zich dan ook niet meer puur op zoekwoorden, ze focussen zich eerder op het uitbouwen van autoriteit. Een hoge domein autoriteit zorgt bijna automatisch voor hogere rankings. Maar wat houdt dat precies in, domein autoriteit? En hoe bouw je die uit? Een ding staat vast: het vraagt veel meer dan een goede site, geweldige content en dan op je twee oren slapen…

Rohit Palit zet meer dan 50 punten op een rijtje die belangrijk zijn bij het uitbouwen van domein autoriteit en goot die in een mooie infographic. We halen de categorieën waarin de puntjes verdeeld zijn eruit en bespreken die kort. Voor een (zeer) gedetailleerde uitleg over elk puntje verwijzen we je graag door naar de blogpost van Rohit Palit zelf.

domain authority

Marketing als een geheel voor een hogere autoriteit

Een belangrijke opmerking bij deze infographic: het zal je opvallen dat de infographic ook puntjes bevat die op het eerste zicht weinig met SEO of online marketing te maken hebben. Vandaag de dag volstaat het dan ook niet meer om je puur op SEO te richten: wie een website met een hoge autoriteit wil, die moet zich op alle vlakken van marketing en via elk kanaal op zijn best laten zien. Naast on-page seo, zijn dus ook content marketing, social media, branding en relaties erg belangrijk.

50+ tips voor een hoge autoriteit verdeeld in vijf categorieën

De tips van Rohit Palit zijn verdeeld in vijf verschillende categorieën, die we hierboven al even hebben opgesomd: on-site seo, content marketing, social media, branding en relaties.

  • On-site seo: on-page seo is de basis. Je website moet technisch in orde zijn, en moet gebruiksvriendelijk zijn. Een eenvoudige website structuur, het correcte gebruik van links, de snelheid van je website en het opnemen van verschillende keywords zijn enkele van de belangrijke puntjes in deze categorie.
  • Content marketing: goede, kwaliteitsvolle content is de ruggengraat van elke website met een hoge autoriteit. Je content moet origineel zijn en van bepaalde waarde zijn voor de bezoeker. Produceer unieke content, produceer content waar men graag naar linkt, deel je content via sociale media en betaal voor het promoten van je content via sociale media.
  • Sociale media: sociale media zijn onmisbaar. Het is een ideaal kanaal om het bereik van je content gigantisch te vergroten, met een goede sociale media strategie trek je gegarandeerd meer bezoekers naar je website. Maak gebruik van alle grote sociale media (Facebook, Twitter en Youtube), promoot je aanwezigheid op sociale media op je website en vergroot het aantal bezoekers door het creëren van fantastische content.
  • Branding: het spreekt voor zich dat een sterk merk bijna automatisch ook een website met een hogere autoriteit heeft. Een goede strategie naar branding toe is dan ook onontbeerlijk. Doe aan offline marketing, beantwoord vragen en opmerkingen van klanten en stuur regelmatig persberichten de wereld in.
  • Relaties: een goede relatie behouden met je doelgroep is essentieel. Een goede relatie zorgt voor meer links naar je website, voor positieve reviews en voor sociale interactie. Del content van influencers, doe aan guest blogging en help je klanten waar nodig.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *