I’m feeling lucky – een kijkje nemen binnen Google

Douglas Edwards, een werknemer bij Google, schreef onlangs een enorm interessant boek voor alle Google fanboys onder ons. Het boek is van onschatbare waarde voor online marketeers die met Google producten als AdWords werken. Het boek geeft namelijk enkele zeer sterke inzichten in verschillende onderwerpen. Hoe Google AdWords ontwikkelde tot één van de beste online advertentieplatformen bijvoorbeeld…

Het boek, “I’m Feeling lucky: The Confessions of Google Employee Number 59” doet het relaas van één van de eerste werknemers van Google en hoe de internetgigant begon aan zijn overwinning van de (zoek)markt.

Dit boek vertelt je alles wat je moet weten over hoe Google groot geworden is, waar het moeilijkheden overwon en waar het gefaald heeft. Het boek zorgt er ook voor dat je bepaalde zaken rond Google beter begrijpt. Duplicate content bijvoorbeeld. Google haat duplicate content echt. De reden hiervoor is dat duplicate content eerst en vooral niet bijdraagt tot een betere gebruikerservaring. Ten tweede betekenen meerdere pagina’s met dezelfde content dat Google harder moet werken en dus meer machines ter beschikking moet stellen om alle zoekopdrachten uit te kunnen voeren. Meer kosten en geen bijdrage tot een betere gebruikerservaring heeft er dus toe geleid dat Google ten strijde trekt tegen duplicate content en content farms.

Surf dus meteen naar een online bookstore en bestel het boek “I’m feeling lucky: The confessions of Google Employee Number 59“! Het zal je een beter inzicht verschaffen in wie Google is, hoe ze werken en waar ze naartoe willen.

Gelezen via: SearchEngineWatch – I’m Feeling Lucky: The Confessions of Google Employee Number 59

Executive Summary

Wat? Interessant boek dat verscheidene inzichten verschaft in wie Google is, hoe ze werken en waar ze naartoe willen.
En? Get your copy now!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *