Hoger in zoekresultaten met Google+ | 5 tips

De laatste maanden zien we steeds meer sociale netwerken opduiken in de zoekresultaten van Google. De opkomst van sociale media is dus ook bepalend geweest voor SEO. Marketeers die dag in dag uit bezig zijn met SEO hebben dus een nieuw actieterrein gevonden, die hen kan helpen om meer traffic te genereren uit organische zoekresultaten.

Maar één ding is je waarschijnlijk ook al opgevallen. Google+ pagina’s scoren merkelijk beter in zoekresultaten dan pagina’s van Facebook of Twitter. Velen zullen waarschijnlijk denken dat Google vals speelt, en haar eigen sociale netwerk bevoordeelt in haar eigen zoekresultaten. Toch is dit niet het geval. Google+ pagina’s zijn nu eenmaal beter geoptimaliseerd voor SEO dan pagina’s op Facebook of Twitter.

Google+ pagina’s bevatten bijvoorbeeld al veel meer content dan een Twitter pagina of een Facebook pagina. Daar waar een Facebook profiel gemiddeld amper 275 woorden telt, en een Twitter pagina ongeveer 500 woorden, telt een Google+ pagina gemiddeld meer dan 2500 woorden. Dit bezorgt Google + al snel een groot voordeel op het vlak van SEO.

Het is dan ook veel makkelijker om je Google+ pagina te optimaliseren voor SEO, dan je pagina op Facebook of Twitter. Hier vind je alvast 5 tips die je hierbij kunnen helpen.

Content, content, content

Goede kwalitatieve content is onmisbaar voor SEO, en dat geldt ook zo indien je een pagina op een sociaal netwerk wil optimaliseren. Zorg ervoor dat je pagina voldoende gevuld is met goede, kwalitatieve content. Probeer bij het toevoegen van content ook afwisselen tussen tekst, video’s, foto’s, links, enzovoort.

Update regelmatig

Het is belangrijk om regelmatig nieuwe content toe te voegen. Dit is belangrijk voor twee redenen. Enerzijds laat je aan Google zien dat je nog steeds actief bent, en dat Google maar beter regelmatig kan langskomen om die nieuwe content te crawlen. Anderzijds is het leuk voor je bezoekers dat ze regelmatig iets nieuws kunnen lezen op je pagina. Indien ze na enkele weken zien dat er niets veranderd is op jouw pagina, gaan ze in de toekomst niet meer terugkomen.

Zorg bij het updaten dat je zoekwoorden gebruikt die belangrijk zijn voor je business, aangezien het deze zoekwoorden zijn die in de zoekresultaten zullen verschijnen.

Focus op kwaliteit

De tijd dat je hoog in de zoekresultaten kon verschijnen door je content vol te proppen met de zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn, is voorbij. Zoekmachines zijn veel slimmer geworden, en halen de nonsens er onherroepelijk uit. Focus bij het toevoegen van content dus zeker op kwaliteit, niet op kwantiteit.

+1 button

Hoe meer er op de +1 button geklikt wordt bij nieuwe updates en posts, hoe groter de kans dat je pagina hoger in de zoekresultaten terecht komt. Net zoals de Facebook Likes is de +1 button een indicator van de kwaliteit en de relevantie van je post of je pagina voor bezoekers.

Linken naar andere pagina’s

Linkbuilding is een belangrijke parameter binnen het algoritme van Google. Niet alleen links ontvangen is belangrijk, het is ook belangrijk dat je jezelf coöperatief opstelt, en dat je zelf ook enkele links legt naar andere pagina’s. Ook op die manier toon je aan Google dat je actief bent.

Executive Summary

Google+ en SEO
Google+ pagina’s scoren merkelijk beter in de zoekresultaten dan bijvoorbeeld pagina’s op Facebook en Twitter.
5 tips
Vind hier 5 tips die je kunnen helpen bij het verbeteren van je zoekresultaten voor je Google+ pagina.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *