Het tabblad mogelijkheden in Adwords, gebruik jij het al?

Wie adverteert via Adwords, die moet zijn campagnes constant op de voet volgen. Regelmatig je biedingen checken, nagaan welke zoekwoorden en advertenties werken en welke niet, en op basis daarvan de nodige aanpassingen doorvoeren is onontbeerlijk voor een succesvolle Adwords campagne. Google biedt je tal van tools aan om je een handje te helpen bij dat optimaliseren. Het tabblad mogelijkheden is er daar een van. Maak jij er al gebruik van? Het tabblad kreeg onlangs een update, waardoor het een nog interessantere tool wordt.

Het tabblad mogelijkheden gebruiken

Wie een nieuw Adwords account opzet, die heeft in het begin de handen vol met het optimaliseren van het account. Je moet je biedingen optimaliseren, je moet experimenteren met zoekwoorden en met advertenties en je moet je budget in de gaten houden. Na verloop van tijd zal je account echter steeds beter gaan lopen, en moet je er minder tijd aan optimaliseren. Toch kan het zijn dat je bepaalde opportuniteiten over het hoofd ziet: sommige campagnes hebben misschien meer budget nodig, sommige ad groups splits je misschien beter op en sommige advertenties werken mogelijk niet naar behoren.

Google helpt je deze opportuniteiten te spotten, met het tabblad mogelijkheden. Dat tabblad geeft een overzicht van dingen die je volgens Google moet optimaliseren om nog meer uit je Adwords campagnes te halen. Google verzamelt deze opportuniteiten automatisch op basis van de resultaten in al je campagnes. Deze dingen toepassen in je account is erg eenvoudig, en kan gewoon met één druk op de knop.

OpportunitiesTab-1024x805

Nieuwe mogelijkheden in Adwords

In een blogpost laat Google weten dat het tabblad mogelijkheden een heuse update kreeg. De voornaamste aanpassing, is het toevoegen van nieuwe categorieën binnen die mogelijkheden:

  • Mogelijkheden naar locatie toe: Adwords bekijkt automatisch welke regio’s goed converteren en welke niet. Op basis daarvan kan je je locatiebiedingen gaan wijzigen, en meer bieden in regio’s die goed converteren.
  • Je biedingen verlagen in campagnes met een beperkt budget kan ervoor zorgen dat je meer kliks krijgt. Adwords schat vanaf nu zelf in hoeveel je je biedingen moet verlagen om je klikken te maximaliseren.
  • Dankzij de opties voor zoekwoorden kan je flexibel omspringen met de zoekwoorden waarvoor je getoond wordt, maar exact adverteren kan ervoor zorgen dat je relevante vertoningen mist. Adwords zoekt de zoekwoorden waarvoor je te nauw adverteert er voor jou uit.
  • Tot slot gaat Adwords ook zelf op zoek naar advertenties en zoekwoorden die niet op de eerste pagina verschijnen.

Google belooft trouwens dat er in de toekomst alleen maar meer categorieën zullen bijkomen, zodat het tabblad mogelijkheden alleen maar relevanter en interessanter zal worden. Maak jij er nog geen gebruik van? Breng daar dan snel verandering in!

Executive Summary

Het tabblad mogelijkheden in Adwords, gebruik jij het al?
Het tabblad mogelijkheden kreeg een belangrijke update, waardoor het nog relevanter wordt. Gebruik jij dit tabblad al om je campagnes te optimaliseren?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *